Love is in the air...

Var och hälsade på min 6½ årige son på skolan idag. Jag var med på samlingen och då fick han presentera mig och sin lilla syster som också var med. Jag hette Malin och lillasyrran Sofia...fråga mej inte vad han fick det ifrån.När misstaget var tillrättat och Alma fått tillbaks sitt riktiga namn fick hon presentera sin Kanin hon hade med sig. Han heter Kanin så det var snabbt avklarat det med. Sen delade dom (barna)upp sig i två grupper där Alfreds grupp fick gå och "jobba" med minnesträning och tala om vad dom var bra på. Alfred var bra på att leka. En tjej var bra på att vara kär...Sen fick dom rita vad dom var bra på, Alfred ritade att han var bra på att köra skotare (miljöskadad??). Tjejen som var bra på att vara kär ritade av sig själv med massa hjärtan runt så hon var nog fortfarande bra på att vara kär.

När dom ritat klart var det lite fri lek. Alfred och en tjej som han är lite kär i gick in i ett rum alldeles själva. Mamma blev väldigt nyfiken så jag fick ju knacka på och säga att mammorna var tvugna att vara med i rummet. Det var kärleks- och rockrummet vi var i.
 Först rocka dom fett till I'm a Barbiegirl....sen satte dom sig i en fotölj och berättade att dom brukar pussa på varann...fast det var tjejen som pussa Alfred...inte tvärtom. Men hon brukade få hoppa på hans ben för det gjorde inget för hon var så lätt...och så fick hon slå honom lite för det gjorde inget för hon var så svag...
Sen fick jag en demonstration på en puss...guuud så gulliga di var.

Ja det var en intressant skoldag...och det ska visst börjas i tid....Men det är nog bäst att mamma är med i rummet ...åtminstonde tills di fyllt...25...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra vecka :)

2008-04-28 @ 17:10:52
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Soha

Hoppas du får en bra dag :)

2008-04-28 @ 17:15:28
URL: http://sohaa.blogg.se
Postat av: alexandra

ha en superbra kväll! :)

2008-04-28 @ 17:17:53
URL: http://norrlandsflickaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0