Var det dolda kameran???

Vi var på Pasta Grappa i går kväll. En liten mysig italiensk restaurang med rödvitrutiga dukar. Där beställde jag in ett glas rött och Jordärtskocksoppa till förrätt. (ja vinet var ju inte bara förrätt alltså) Steffo tog Grillad Bruschetta med rödlöksmarmelad och parmaskinka (lättöl, nån måste ju köra, eller hur)


Till huvudrätt tog vi Parpadelle med strimlad ox-filé och skogschampinjoner i pepparsås (gör gött och jag blev mätt som en plätt) och det var nu dolda kameran började.


Vi hade redan när vi satt oss kollat in den ene servitören (dom var 2, en tjej och en kille och det var killen vi kollat)

Han var som en karikatyr över kyparnas Kypare. När han serverade ett annat sällskap vin gick han med ena handen på ryggen och nästan gjorde honör vid varje gäst...jag menar det var ju inte Blå Hallen på Nobelfesten direkt.


Han kom en gång under tiden vi åt förrätt och frågade på snobb-skånska : Varrr förrr-rrrätten till belåtenhet mitt herrrskap. (fick bita mig i kinden)


När varmrätten kom var jag på toa och det var nog tur......:-Det varrr ett utmärrrkt val , min Herrrrre   härmade Steffo när jag kom tillbaka.

Han kanske trodde vi var utsända från Michilin-Guiden eller nåt.....Ja han förgyllde vår kväll med många goda skratt i alla fall.

Arbetande småbarns föräldrar som vi är så fick vi bryta upp tidigt men bättre bryta upp än bryta ihop som vi kanske hade gjort annars.

Iallafall går mina varmaste rekomendationer för ett besök på Pasta Grappa, Skövde


Kommentarer
Postat av: Nettan

Nåååå...han friade va ???

2008-04-10 @ 11:20:10
URL: http://nettanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0