Fejjar och donar.

Håller på och förbereder inför det väldiga kalaset i morgon. Alfred ska fira sin 7-årsdag. Han fyller på måndag...första skoldan. I morrn blir det "vuxenkalas" och han har beställt Smörgåstårta och Negerbollstårta (men Malin, vad skriver du)
Var i "byn" och köpte present förut. En radiostyrd Jeep. Han skulle även få en tidning som han önskat sig, Oldies Power.  En spin-off på Traktor power, en väldigt rolig (sarkastiskt sagt) tidning hans far prenumererar på. Det värsta är att den verkar vara slut. Jessie har fått i uppdrag att leta "stan" runt. Alfred kan kolla på dom bilderna i timmar. En får väl va gla så länge det är traktortidningar som gäller....

Efter presentköp och storhandling så var det fejjning av hus som gällde. Har tvättat nästan alla fönstren. Det behövdes verkligen. På norrsidan var det bedrövligt vad skitigt det var. Kan va för att dom fönstren vetter mot skogen och då inte har högsta prioritet när man har dåligt om tid. (ögontjänare som jag är) Men nu är den värsta spindelväven borttagen iallafall. Fick använda mig av trädgårdsslangen för att få bort det värsta. Ja då förstår ni...

Värmen verkade ju kommit tillbaka i dag och med den kom även flygmyrej-larna. Det var tjockt i köket runt fönster och på diskbänkar. Blä. Men di ska bort tills i möra om jag så ska stå med dammsugarn  hela natta. Nu är kl. 22,55 och jag hade tänkt förbereda smörgåstårtorna men jag kanske prioiterar bingen i stället. Måste ju upp med tuppen i morrn så det är nog bäst att knoppa nu.

Och Lisbeth vad kul att du hittat hit...och är så MODIG att du vågar ge dig till känna ;)
Jag jobbar ju inte så mycket nu för tin så jag bloggar minsann på fritiden. Jag ska ju bli skolbarn på måndag ja med. (skräck) Men hade jag jobbat hade jag nog bloggat då med för det är ju bättre att få betalt medans en gör det ;)

Kommentarer
Postat av: sussi

Men herregud vad åren går,är Alfred redan år??? Vad tycker han om att börja skolan? Spännande va?

Visst ska det bli kul att börja skolan för din del Maloo, även om det känns lite skräckinjagande just nu. Du kommer att bli så stolt över dig själv att du tagit steget, vänta bara. Även fast jag tycker att det är himla roligt att jobba,så är skolvärlden en helt annan värld som man snabbt vänjer sig vid.

Man växer som människa när man får upgifter som man inte tror sig klara av, och sen gör man det ändå.Man klarar allt som vill, det har jag lärt mig. Lycka till på Måndag och jag ser fram emot att följa din skolgång på bloggen, kram

2008-08-16 @ 23:38:37
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: sussi

Är Alfred redan år, jag menar ju givetvis, är Alfred redan 7år?

2008-08-16 @ 23:40:31
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Sv: hehe ja jag tror nog att det är från mamma :D

2008-08-17 @ 11:05:09
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Agge

Svar: Tack för din röst!:)

2008-08-17 @ 22:17:33
URL: http://agge1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0