Hemmafru

Jag har bara vart vaken 1½ timme (jag är en 7-sovare, jag vet) men ändå har jag vart som västa hemmafrun redan. Kanske skulle trivas med det jobbet (not).
Jag har kokat bönor, vita, stora, till mitt GI-liv och lagt in gurka. Här kommer receptet på det senare.

Tag en half slanggurka.
Denna går i delo i tre likaledes delar
Inlägg dessa i lämpligt kärl och strö öfver dessa,
                 2 knivsuddar salt och
                 1 knivsudd sackarin
Strö öfver dessa rikligt med  Krondill

Egentligen står det inte riktigt så i receptet men det såg lite mer ut som ett gammalt hemmfrurecept som gått i arv i generationer på detta sätt. Nu har vi vare sig recept eller husmorsgener som går i arv i vår släkt men slänga ihop en Lättsaltad slanggurka kan väl vem som helst göra. Och för er som är intresserade så ska det vara tsk (knivsudd) och socker (sackarin) och en hederlig 3-liter plastpåse (lämpligt kärl)

Nu ska jag gå och sylta in laken och safta sillen...får se om jag hinner blogga mer idag...har ju sååå mycket att göra...

Kommentarer
Postat av: mamma

sylta in laken?..

låter som ett kvart-i-tre-ragg!...ha,ha...men vad vet jag om hemmafrurecept!

2008-08-08 @ 15:28:33
Postat av: carina

Bättre att fråga lilla jag.........jag är släkt med Kajsa Varg det du!

2008-08-08 @ 16:15:57
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0