Lekstugefint.

Barna fick ju en lekstuga förra året. Den är målad på utsidan och far min har lovat att måla insidan. Men som vanligt med min far så tar det låååååång tid innan saker och ting blir gjorda men nu äntligen har vi börjat. Igår var jag och barna på Coop för att inhandla färg. Alma ville ha "låsa" och Alfred svart. Rosa kunde jag gå med på men svart var väl lite väl häftigt. Tillslut efter lite bråk så kom vi överens om rosa på väggarna och grått på lister. Väldigt milda färger....ingen chockrosa här inte. Färgerna hade människonamn så på väggen har vi Folke och på listerna blir det Rasmus. Sen var vi tvugna att ha nått i taket som bröt av sa vi så då blev det Alfred där (så nu är han nöjd också)
Så här tjusigt blir det...





Tur att morfar målar med barna...jag tål inte att se massa kladd och klen så jag höll mig undan






Det är inte jätteskillnad på färgerna så det stör inte så farligt med det rosa...här är inte listerna målade än, det blir i morrn.



Här ser man Vindruvan klättra upp. Visionen är ju att man ska kunna sitta på verandan och äta vindruvor om nåra år.
Till vänster om ingången är det ett Löjtnantshjärta och till höger Månadssmultron. Dom är nog större till nästa år.



Här har precis min lilla Pipranka börjat klättra. Den täcker nog halva lekstugan om några år. Och under kastanjeträdet är det precis planterat Rosenplister och Funkia (Hosta). Dom köpte jag på trädgårdsmässan i våras så kommer dom upp är det ett under. Dom har legat helt bortglömda i garaget men det var rötter på 4 av 6 knölar så vi håller tummarna.
Tillsist får jag bjuda på min Pionvallmoblomning. Den var underbar men kort kan jag säga. Nu är den redan död och bortrensad. Men jag har tremiljarder fröer till nästa år.





Sing so long...




Kommentarer
Postat av: Nettan

Nu kommer ju det roliga med stugan...inreda...pionrabatten var läcker

2008-08-10 @ 11:33:07
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0