Varför betala för nåt man kan göra själv??

Jag är allt lite stolt över mig själv. Har funderat ända sen jag var på trädgårdsmässa i våras på hur man gör en rund maschallhållare i betong. Igår fick jag äntligen ändan ur och köpte en påse betong för hur som helst så blir det ju ingen hållare innan jag väl fått hem betongen tänkte jag. En av Almas alla badbollar fick tjäna som gjutform. Det var ju inte den mest stabila formen man kunde hitta så resultatet blev inte helt runt men å andra sidan så finns det nog ingen annan människa som har en sån här grej...än.




Det bidde betong över och intet skall ju förfaras så det blev en liten katt också






Och idag kom det avgörande momentet....själva urknackandet ur formen samt försöka få ur maschallformen. Om jag får säga det själv så blev det himla bra. Hållaren ser ut som en svamp och katten ser ut som en...katt men det är ju JAG som gjort det och då blir jag allt lite stolt.







Och här proveldar jag lite...men bara lite, den har nog inte bränt klart än riktigt så jag vill ju inte riskera att den spricker.




Jag har fått blodad tand men jag ska nog allt skaffa mig en blandare till borrmaskinen först för det var bra jobbigt att blanda för hand.

Kommentarer
Postat av: carina

Vad kul att du äntligen har tänkt klart och fått till det så fint.

2008-08-10 @ 09:00:45
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vad bra det blev...den får du ta beställningar på ...läcker design...

2008-08-10 @ 11:31:09
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0