På allmän begäran...

...kommer här ännu en gång förklaring till hur man lämnar kommentarer i bloggen. This message will follow in Swinglish.

Jo, precis under inläggen så finns det en rad där det står:

   1.     2008-12-06 @ 19:49:00 Permalink Allmänt Våga skriv(2) Trackbacks (0)

Där för man med muspekaren över "Våga skriv" och i exakt det ögonblick man får pilen över denna textrad så...högerklicka med musen.
Som genom ett trollslag så uppenbarar sig en ny sida, nästan identisk med orginalsidan med ett undantag.
Om man scrollar (rullar) ner till slutet på inlägget så visar sig detta:

Namn:   Ex. vis Maloo om man heter eller vill kallas för det...
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)  Behövs ej om man inte vill att jag ska maila...

URL/Bloggadress: Kan vara kul om du själv har en bloggadress att dela med dig av.

Kommentar: 

Då gör man bara som det anbefalles. Skriver sitt namn där det står namn. Skriver sin hälsning där det står kommentar.
 Trycker på "skicka kommentar". Sedan kommer det upp en verifikationskod man får skriva i.
Det brukar vara två obegripliga ord på engelska som är lite vågigt skrivna.
 Allt för att du ska kunna bevisa att du är en seriös kommentator och inte en oseriös spamare.

Sedan så som genom ännu ett trollslag så har Maloo fått ännu en rolig kommentar att glädja sig åt så här i juletider.


And here in Swinglish (as much as I ork)
yo' right under inlaeggen there is a line where it says (look above 1.)

You just take the mousepointer over the scentens "vouge write" 
 and in that exact moment you get the arrow over that text, just rightclick with the mouse...


Nä ta me tusan, det blev så ekivokt att skriva på svengelska att jag blev helt embarrased.
Pete, Ewe would very much like to translate this. Jag know ju att she often får lära dig vad olika words heter på REAL engelska.
Det jag not understand är varför du som faktiskt är därifrån inte know ord som Gotene Digfavour och such things.

Nu har i allafall alla, både mina svensktalande och mina engelsk läsare fått sig en (one of a kind version) av hur man skriver
kommentarer så nu tänker jag bara luta mig tillbaka, äte några lussebullar och bara vänta....på att kommentarerna ska rassla in....
...........väntar.....................väntar fortfarande..................................väää"gäsp"ntar  fortfazzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: mamma

jag behöver inte fylla i nåt på engelska, kan det kanske vara för att...



"Jag dricker glögg med balkongdörren öppen i natt, jag är så trött på alla mejl å alla koder"



Artist å låt tack! ;-)

2008-12-07 @ 21:44:52
Postat av: Jessie

Ewa... Jag trodde det var grogg du drack... :)

2008-12-07 @ 22:08:16
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: pete fisher

2008-12-08 @ 20:57:50
Postat av: pete fisher

Hoho

Thank you very mycket for the bruksanvisning om how I kan lämna a meddelande på your bolgg.

yours sincerely Mr Pete Fisher

2008-12-08 @ 21:04:55
Postat av: mamma

jessie....

i juletid är groggen utbytt mot glögg, så där högg du i sten ;-)

2008-12-08 @ 21:10:46
Postat av: Maloo

New welcome Pete.Och thanks. Det alltid fun with new kommentarer.;-)

2008-12-08 @ 21:23:17
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Helena Hedberg/Färg&Fantasi

Åh... jag brukar kanske inte skriva varje dag... men läser din blogg det gör jag till morgonkaffet innan dagens bestyr börjar :)

2008-12-09 @ 09:37:39
Postat av: Lisbet

Att jag läser det kan du tro, fast jag tycker nästan att det roligaste är kommentarerna. Tror du att du kan lägga upp en länk på hur man kommer direkt dit. Skojar bara, läser allt.

2008-12-09 @ 10:11:25
Postat av: Anonym

Du har en utmaning hos mig

2008-12-09 @ 21:24:36
Postat av: Sister English

I think I made it! What is glögg? Who is Pete Fisher? Is he the guy who made Fisherman´s friends?

2008-12-11 @ 23:06:21
Postat av: Faló

Kan nog bara säga att du i alla fall är snyggare än ett kilo lök.....

2008-12-12 @ 15:12:24
Postat av: Faló

För den delen.... Jag ska snömula dig..:) Rejält!!! Nygården rules:P

2008-12-12 @ 15:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0