Shhhh...säg inget till någon

Idag , min allra sista dag i skolan firade jag med att åka till Lidköping och shoppa. Nu är det ju absolut förbjudet att göra en sån sak och ändå ha sitt barn på dagis men jag är av den åsikten att det dom inte vet har dom inget ont av. Så råkar det vara nån fröken, oj ursäkta, pedagog menar jag, som läser detta så blunda, skaka på huvudet och låtsas som du aldrig sett det. Tanken när jag åkte in var att jag skulle köpa mig ett par stövlar, likadana som mor mins, för än så länge har de vart de enda som gått på dessa tjocka fotbollsvader (jag brukar skylla på fotbollen även om det nu var ett tag sen jag begagnade denna sport), och dessutom skulle jag få dom i julklapp av Steffo. Tyvärr fanns det endast strl. 40 kvar och hur gärna jag än vill ha dom så var det väl i största laget. Det fanns ett par i annan modell med rätt strl. men då var priset 1850:- och jag kanske inte är värd riktigt så mycket i julklapp. Det blev i stället mycket annat smått och gott. Jul och Nyårsklänning till Almis, ett coolt skärp med en döskalle på till Proddman och en skiva till Steffo (som jag gärna vill ha). Steffo har köpt en skogskärra med grip på till Alfreds trampetraktor för 2500:- vilket jag egentligen tycker är helt vansinnigt och jag vet inte vem som kommer tycka det är roligast, Alfred eller Steffo.  Han kommer ju bli själaglad men det blir ju inga mer julklappar då och vi får väl se vad han tycker om att Alma får flera stycken paket och han bara ett. Nu får han ju presenter från släkten också så han blir nog nöjd.

Nej nu måste jag skaffa e-legetimation och ansöka om studiestöd från csn. Krångligt värre.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Båda öronen?

Osis, värre!

=)





Fördelen med ett privatdagis är att jag kan sova hemma hela dagarna (om jag vill) och ändå ha barnen på dagis. Men som du säger......det de inte vet, har de inte ont av.

2008-12-19 @ 14:30:59
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: lotta

jag gjorde nåt ännu skämmigare men det vi muntligt

2008-12-19 @ 17:06:57
Postat av: mamma

Uppdatering pliiiis!

2008-12-20 @ 19:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0