Välkommen tillbaka till livet.

Äntligen är alla inlämningsuppgifter inne. Phu, det var det värsta vad det blev stressigt. Men jag har fått lön för mödan. Min Helvetesrapport om Svordomar fick jag " helt klart ett MVG ,kan jag få använda den i undervisningen som en exempeluppsats" på. *STOLT* Självklar. Använd på bara. vad ska jag med den till nu. Bara det blir MVG på slutbetyget också tänker jag.




Nu när jag är tillbaka till det verkliga livet i några veckor ska jag försöka ta tag i lite som blivit eftersatt här hemma. Typ städning, barn och man (i den ordningen) men även det som blivit eftersatt här på bloggen och då särkilt en utmaning jag fått av Carina

Regler: 1. Publicera reglerna på din blogg. 2. Svara på de sex 8-sakerna 3. Meddela de utmanade på deras bloggar


8 bästa TV-program
Prison Break (fast jag har inte sett det sen jag började skolan)
House
City Akuten
Äntligen hemma
Skägget  i Brevlådan
Svårt att komma på 8 st
Får väl ta nån gammalgoding från förr typ...Tre kronor
OJ, glömde ju min favvoserie varje dag på norska tv 3 I Gode och Onde Dager (Days of our lives)


8 tidningar jag läser
Allt om mat
Drömhem och Trädgård
Sklt
Götene Tidningen (när jag är hemma hos mor)
Skaraborgsbygden
De tidningar jag får av Pete, vilka de än månde vara ;-) och det är nog minst två olika så här fyllde jag kvoten på 8 svar

8 saker som jag gjorde igår.
Hade muntligt prov i Svenska
Fick MVG på mitt muntliga prov i Svenska
Läste ut Dr. Glas av Hjalmar Söderberg
Skrev recension på Dr. Glas.
Lämnade in mitt sista inlägg på Naturkunskapen
Anmälde mig till Engelska B, Historia A, Datorkunskap, Programhantering och Matte B på komvux nästa termin.
Pratade med Carre i telefon, om vi skulle träffs över nyår
Pratade med Karin telefon om boxning på torsdag men då ska jag "tyvärr" äta julbord...det var ju synd ;-)
 


8 saker som jag ser fram emot.
Jullov
Jullov
Jullov
Julafton
Scotts på Harrys i Lidköping på annandan ( det är ju mina nya idoler)
Nyårsafton
Jullov
Jullov



8 favoritrestauranger.
Den på gågatan i Lidköping (är det Rhodos eller??)
Helensgården i Skövde
Kinnekullegården
Koh Pangan eller hur den stavas i Stockholm
Vinopasta i Göteborg
Thairesturangen vid Willys i Skövde
Gatuköket i götene
Sist men inte misnt vår stamresturang i Stockholm Esperia. Finns det fler resturanger där alltså??


8 saker på min önskelista.
Att min familj ska må bra
Att jag ska må bra
MVG i många ämnen
Att jag ska klara av min nästa termin på komvux
Att jag under nästa halvår ska komma på vad jag vill bli när jag blir stor
Att jag ska vinna massa pengar så att jag inte behöver fundera på vad jag vill bli när jag blir stor
Att nån forskare ska uppfinna "ät så mycket Strykande åtgång du vill utan att gå upp i vikt" piller
Att det blir en jul med massa nyskottad snö


De jag utmanar är de som känner sig manade. Jag vet att det kan vara svårt att hitta tid nu i juletider (om man inte hr jullov vill säga, så Jessie, du har inga ursäkter) men man behöver ju inte skriva 8 saker om man inte kommer på så många.

Ha det gött allihop.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Maloo... JAg fattar inte vad jag ska göra... Bara svar på frågorna elle??

2008-12-16 @ 20:19:03
Postat av: mamma

Harrys å Scotts låter som nåt även en buggsugen mamma vill hänka på...å nu när Thomas hittat din blogg så ser jag även fram emot om kôrva-Johnnys envisa innötning av "brumsa å släpp iväg" ff sitter som en smäck! ;-)

2008-12-16 @ 21:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0