Äntligen

Nu har den RIKTIGA semestern börjat. Gick av igår kl. 16 och nu är det 6½ veckas ledighet att se fram emot. Glömde min jympadojjor på jobbet bara men man får väl fira in semestern genom att köpa ett par nya fräscha. (man kan ju hämta dom också, men det är ju inte rätt)

Gick för första gången, sen jag skaffade min stegräknare, över 10 000 steg i går också. Och så var jag på Core och gick 12 min på crosstrainern utöver det så då får man väl var nöjd. Jag kommer väl inte upp i dina 20 000 direkt Sussi ;)

Min första semesterdag är solig och helt underbar så den firar jag in riktigt genom att dammsuga och torka golv och mellan varven måste jag ju blogga, ladda hem böcker och kolla annat kul på datorn också men det borde väl bli nån mer solig dag på min ledighet får man väl förmoda. Har även fått Alfred och Alma till att plocka ur lekstugan så den kan bli målad. Alfred samlade + poäng så han skulle få åka med Steffo i en traktor och hämta en tankvagn, så han sopade och dammsög hela lilla lekstugan med altan till. Morfar har lovat att hjälpa till med målning men vi vill ju ha den färdig innan barna flyttar hemifrån så det blir nog till att görat själva.

Sen måste ni alla gå in på Nettans blogg. Där har hon tagit kort på grönskan i hennes växthus...jag vill ÅXÅ ha ett växthus...så det så. Bara min kamera blir i trimm nångång så får jag fota hur min vårprojekt har tagit sig, blir inte riktigt rättvist med mobilkameran. Nej, nu har tvättmaskinen stannat så nu blir det till att hänga ut tvätt.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Visst är det lite sporre med den där stegräknaren. Skulle kunna vara något för kommunen att ge i present till sina anställda. Tänk vilken hurtig personal de skulle få.

Sicken tur att sommaren äntligen kommit nu när du börja semestern, en annen får la bara bita ihop och jobba på.

2008-07-02 @ 18:23:12
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0