Borta bra men hemma bäst!

Äntligen hemkommen från semestern. Har varit det sen i torsdags egentligen men ni kan inte ana vad mycket tvätt och annat det blir efter en sådan liten resa som vi gjorde, konstigt eftersom när man väl är på campingplatsen så går man ju i samma gamla kläder i princip hela veckan.(man BLIR så sunkig när man bor i husvagn)
 Fast jag hade en väldans massa med mig som vanligt och det tvättar jag det med. Mina träningskläder var väl i efterhand väl optimistiskt att packa med. Det fanns ju morgongympa på campingen och jag TÄNKTE på att va med. Det är ju ändå tanken som räknas.

Västervik var iallafall en stad som jag definitivt kan tänka mig att åka fler ggr till. Fin och gigantiskt stor camping. Hav vart man såg och så var det kläng- och stockrosornas stad. Jag drog min stackars familj gata upp och gata ner för att se alla fina gamls hus med klängväxter på. Di fick ibland ställa upp på kort för att jag inte skulle se ut som nån smygfotograf som fotar andras hus.




Så här glada ser man ut då...

På campingen hade dom ett hoppkuddeland till barnas stora glädje. Det var ju tyvärr inte helt gratis så det blev bara två ggr dom hoppade (1 timme ena gången och ½ timme den andre) men  det var kul så länge det varade.









På lördagkvällen cyklade vi in till stan och åt på Harrys. Halstrad Havsgös med Västervikscreme och citronettepotatis, till det ett stort glas rött...mmmm.... det godaste jag ätit på läääänge.  Alma tog det ovanliga pommes och hamburgare och Alfred tog en pizza, Steffo det samma som mej och vips var man 800:- fattigare men det var det värt.

Visfestivalen gick ju av stapeln då också så det var massor att titta på och lyssna på i stan. Väldans trevligt. Lite väl mycket liv på campingen bara (oj, nu är det nog dags att prata pension snart märkte jag)
Vi vaknade kl. 3 på natten av att några överförfriskade pojkar hällde i något i våran vattentank. Det luktade öl...som tur var...trodde först att det var nån jä-l som pissade i vattentanken men då hade han fått ha en bra lång snabel för att nå upp. Det blev till att tömma och rengöra iallafall och sen var den natten förstörd.

På tisdagen åkte vi och hälsade på Pippi och Emil m.fl. Alma köpte sig en "Båssman"

  

och hon och Steffo roade sig kungligt i Hästhagen

  

Alfred han hittade sin grejj direkt....här har man betalt 795:- ....och så gör dom saker dom lika gärna kunnat göra i träggårn hemma i Istrum...



Nä, dom uppskattade allt teatrarna och allt det andra med.Så det var värt sina pengar detta också...fast dom tog 30:- i parkeringsavg. och det tyckte jag allt var bra snålt av dom.

När veckan led mot sitt slut var även jag slut och det är ju skönt att man är ledig ett par veckor till så man får vila upp sig efter en sån utflykt. När jag framkallat korten (har fått använda min gamla hederliga kamera med filmrulle) så kommer det mer bilder. Nu ska jag vila upp mig lite...var på galej i Olstorp igår och om det kommer det mer senare när jag har samlat ihop mig lite...

Kommentarer
Postat av: sussi

Välkomna hem! Jag har allt saknat dig här på bloggen. Ser ut som om ni haft en mycket trevlig semester.

2008-07-20 @ 16:09:03
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0