Inspiration och Grodprinsar

Kom på den briljanta idén igår att åka på Nossebro markand. Alfred vägrade att åka med men jag fick med mig mamma och Alma. Har ju aldrig vart på detta spektaklet men det var riktigt trivsamt. Om det inte vart för alla andra som var där. Mycket braschel fanns det men också en hel del bra grejjer. Men vem orkade handla och blega på allt...inte jag. Men en snygg liten festblåsa kom jag hem med i allafall. Har ju kämpat en vecka nu och är tillbaks på samma vikt som innan den olycksaliga semestern (med lite mindre muskler dock för träningen har det vart värre med) så då fick jag belöna mig med lilla kläningen. Vet inte om jag kan med att berätta att den är köpt på en marknad bara men nu gjorde jag det visst. Här är den iallafall.



Vi skulle åka till Cafe Magnolia och fika hade jag bestämmt men när vi kom dit så hade dom bara fikabröd (var sugen på en matig macka ) så det blev bara att vi kollade runt i trädgården. En sån trädgård är det jag vill ha. Små gångar här och var och man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Många dahlior blommade nu också. Här är en fin som jag genast glömde namnet på...



På ett ställe var det ett litet krypin för svalka och avkoppling. Det var under en hängpil som var lite uppspaljerad på armeringsjärn med en stor Bollpil och ett Valnötsträd bredvid. Alma blev glatt överraskad när hon kom in...



Mor min är ju måttligt road av trädgård och växter men hon är desto mer road av att hitta sin drömprins. Här gör hon ett tappert försök...



Nu har vi sett Nossebro marknad då och det var nog säkert både första och sista gången men Cafe Magnolia ska vi åka tillbaka ock äta god buffe nån gång iallafall. ( men vem vet...jag kanske behöver nån ny festblåsa nån  gång och då vet jag ju vart dom finns)


Kommentarer
Postat av: sussi

Snygg blåsa! Har aldrig varit på den marknaden, men tänkt tanken ganska länge.

Detta cafe Mangolia låg det centralt? Ifall man skulle vilja ta sig en tur.

Hur gick det för modern,hittade hon drömprinsen?

Mysig dag!!!

2008-07-31 @ 18:10:36
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: mamma

sussi...haha, nä han har inte dykt upp än, men eftersom jag hitills bara kysst prinsar som rätt så snart visat sig vara grodor så...vem vet, jag ska på fest ikväll! ;-)

2008-08-01 @ 10:23:05
Postat av: Nettan

Snygg blåsa !!!...jag är ju uppväxt med nossebro marknad...sprang där som barn varje månad år i och år ut...har inte varit där på 4 år nu och innan var det nog 6...fick nog som barn tror jag !?...har oxå " svullnat " någar kilon...men det tar jag tag i sen !?

2008-08-01 @ 12:17:57
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0