Välkommen hem

Nu är min vecka som gräsänka till ända. Det var allt bra skönt när han äntligen kom hem. Det tar på krafterna att fostra barn och dammsuga upp flygmyror alldesles själv. För att inte tala om att rensa häck (som jag f.ö. inte är riktigt klar med än) och dricka vin mol alena. Det fick jag sällskap med ikväll. Vindrickandet alltså...häcken får jag väl ta i möra.(har för ärlighetens skull fått hjälp må-on av mor min mä...mest mä vinandet ;-))

 Har annars fått ta mig i kragen i 2 dar och druckit Naturdiet blandat med lätta sallader. Tills ikväll då när jag tog 2 glas vin och vettet for ur. Grillade kött och hade färskpotatis i ugn med massa goda tillbehör (aioli, hummus, brieost, tomat- och fetaostsallad m.m) Och till efterrätt CHIPS!! Jag är ju inte klok i hela skallen...men nya tag i morrn. Då blir det Naturdiet igen. Har köpt en ny smoothie som jag ska prova.

Steffo var bra "leabröten"  när han kom hem men han verkade fått blodad tand. Han skulle tävla igen 12 augusti.Och hans nyinköpte jeansshorts kunde han dra ner utan att knäppa upp så nått kg verkade han ha tappat. Alfred ville ju att vi skulle få hem en smal pappa....undras vad han fått ifrån att det skulle vara snyggare att va smal :s
Han blev så glad när pappa kom hem, han har längtat efter nån att tala traktorrace och skotare med.

Däremot var Alfred trött på mormor. Igår när vi hade vart och badat på Hällekis Camping (och blivit förevigade i Sklt) så sa han:
-Ska mormor åka hem till sig nu... Ja , sa jag....Skönt sa Alfred....Vill du inte va med henne mer frågade jag.....Jo...men inte på ett lååångt tag sa Alfred.....

Men jag, kära mor är iallafall oändligt tacksam för hjälpen denna veckan. och du är så Välkommen v. 30 nästa år med!!
(men då bor vi i vagnen på Lysingbadet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0