Arn kom till byn

Var på Medeltidens Världs invigning igår. Snyggingen Nätterkvist var där och blev dubbad till Riddare och beskyddare av Medeltidens Värld. Det var ett trivsamt ställe men det är väl inget jag åker till massor av gånger per år direkt. Några saker dom får tänka på om dom vill ha dit storpublik och många barnfamiljer är att ha mer lätt/barnvänlig mat. Vi åt några fantastiskt goda tunnbrödrullar med vitlökssmör, lök och ost och drack äpplemust men det var inget barna uppskattade så vidare värst. Korv med bröd och festis är väl mer deras melodi. Kanske inte så medeltida kanske men det går väl alltid döpa om till nåt tidstypiskt. Annars hade dom dagens lunch för 95:- , Vildsvinssoppa med bönsallad som också såg väldigt smarrigt ut men i dyraste laget för lilla fattiga barnfamiljen.

Sen kom kom det jag tyckte var mest dumt av allt. För att titta på tourneringen så kostade det extra. 70 riksdaler. Det kostade ju även 70:-/per vuxen och 50:- för barn över 1 meter att komma in på området. Det man gjorde där inne var ju att gå runt i den medeltida marknaden och göra av  med pengar. Nej det får dom allt komma på nåt bättre system. Räcker det inte med inträdet så får dom väl ta lite mer betalt där och att det sen är gratis att kolla på allt inne på stället sen.

Fast nästa gång jag åker dit ska jag vara klädd i medeltidskläder....då fick man gå in gratis och då kan det vara värt pengarna att kolla på Tourneringen. Fast då är ju inte snyggingen med är klart. Får hålla till godo med det lilla mobilkortet jag tog.



Kommentarer
Postat av: mamma

Om jag inte missminner mig fota du även Cecila,

bild efterlyses! ;-)

2008-06-30 @ 17:34:12
Postat av: Maloo

Menar du på Vallen efteråt eller ;)

2008-06-30 @ 22:46:26
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Just det..när hon låg där å njöt av löken, den i klämman! ;-)

2008-07-01 @ 15:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0