Det kanske var en kändis

Jessica, jag har surfat runt lite på nätet och vad skådar då mitt öga...vi kanske såg en kändis på Olstorp...eller i allafall ett stort FAN av en kändis...hittade dessa rader om "Nacka" Skoglund


 "Nacka" gjorde succé och trots 1-7 mot värdnationen inför 160 000 (!) åskådare knep Sverige till slut en bronspeng efter segrande Uruguay och Brasilien. Världspressen var lyriska över den lille blonde svenskens framfart och efter VM fick han smeknamnet "Den vajande majskolven".

En något försöpen sådan...Oj då när jag läser vidare så dog han visst 1975 av alkohol och tabletter endast 45 år gammel så det kanske var hans ande vi såg.
 
Vi ses på matchen sen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Men kära barn...menar ni att ni inte visste vem nacka var????..vad jag måste brustit i mina försök till allmänbildning hos er...vad hjälper det att du redan innan du kunde tala kunde namnet på somalias huvudstad, ;-)

sök vidare på nätet ni, å ge mig sen svaret på vem som FÖRST gjorde fotbollslåtarnas fotbollslåt som för nårra år sen fans i en mer upphottad version...

vi hänger mé, vi hänger mé...av någon anledning så gör vi faktiskt dé! ;-)

2008-06-26 @ 16:41:28
Postat av: Maloo

Nog visste jag vem Nacka var men inte att han även hade Vajande Majskolven som smeknamn. Och Ewa...jag ser att jag har stavat Vajjande fel i inlägget...shame on me...skall icke ske igen.

2008-06-26 @ 16:44:42
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

men kära barn..jag verkar ha brustit i det mesta när det gäller er uppväxt!! rättstavning som var mitt bästa ämne ju....det stavas ju för jjävulen med ett j ! ;-)

2008-06-26 @ 16:54:45
Postat av: Jessie

Ewww@.. Vad betyder "nårra" & "fans"... Tihi..

2008-06-26 @ 21:55:40
Postat av: mamma

jessie: du må vara skolfröken å veta hur somligt stavas...men serru här i sajbervärlden stavar jag somligt precis som jag "säjer´t"...typ nårra,fans däremot får jag la skämmas för...men ni, mina barn..är la iaf mina största fans? ;-)

2008-06-26 @ 23:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0