Gonatt

Nu är kl. 23 och det ser inte mycket bättre ut här hemma än det gjorde i morses. När barna hade tröttnat på tv så fick dom för sig att bygga koja på mitt nydammsugna golv. Utemöblerdynor och filtar släpades fram. Grrrrrrrrr, var inte här precis där jag har dammsugit, morrade jag. Då slutade dom med det men drog genast fram 375 bilar i storarummet. Det är som ett Moment 22. Är jag i ett rum och fejjar är det två tromber som går i dom andra rummena och ägnar jag mig åt tromberna en stund blir det inte så mycket städat direkt. En smarrig efterätt till i morgon blev i allafall klar. Alfred sa att :
Du har slagit ditt rekord i bakning i dag mamma. Det lovar ju gott för morgondagen iallafall. Och så är Jockmocksillen klar. Den är ju ett måste varje midsommar. Kan lägga ut ett recept nån dag när jag hinner och inte är så trött. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0