Tremiljonersjuhundraåttiosextusenfemhundrasextiotre....knottbett senare.

Ja det var en vådlig helg. Hade jag inte kompensationsätit bragokex och crememuffins hade jag gått ner flera kg på grund av blodfurlust. Karlarna i gänget gnällde till en början på alla knottingar men där whiskeyn gick in gick känseln ur så tillslut märktes dom inte. Jag som fått åka med ,enbart i egenskap av gratischaffuör upptäckte jag, och barna som inte drack så mycket whiskey höll på att gå åt av knott.
Själva fiskeupplevelsen var ju trevlig. Kanske berodde på att jag fick en firre så fort jag slängt i spöt. Den for med upp på land i rena förskräckelsen men efter barna hade fått klappa en livs levand fisk så släppte vi i den igen. Han var så här stor |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|   så det var ju inte värt smöret i pannan ens och steka på den.

Vi hann med tre små sjöar innan jag hade tröttnat fullständigt. Jag var inte den enda. Alma sov i bilen och di andre grabbarna satt i ett vindskydd och drack bort knott och drog den ena fiskehistorien efter den andre,ju mer drick desto större fiskar...men Steffo...han kastade...och kastade...och kastade...
Det var väl så att han inte kunde förlika sig med tanken på att bara en i familjen fått upp en firre, hur liten den än var.

Väl på campingen igen (kl var väl 20,00 eller så) skulle vi grilla carréskivor hade vi tänkt. Tyvärr var det totalt eldnings- och grillförbud. Det blev till att steka kött och grillspett och korv till 9 vuxna och 5 barn på lilla campingstekpannan. Hungriga var vi när det var klart det an jag lova. Men det gick och äta det med.
Vi 23 snåret fick jag skylla på att Alma var trött och vi var tvugna att dra oss tillbaka till våran vagn. Tack gode gud för att man har barn.

På lördagmorgonen var några i vårat stora sällskap lite mindre kaxiga. Så går det när en inte går och lägger sig i tid.
Vi drog med lilla vagnen och åkte och fiskade några timmar till. Men denna dagen ville inte ens mörten hälsa på.
Om jag åker med nästa år ska jag definitivt ha köpt ett moskitonät och ha en egen bil så jag och barna kan åka hem när vi tröttnat men annars var det trots allt en trevlig tur.

Sen måste jag bara säga.....GRATTIS MIKII TILL STUDENTEN !!!!!

Kommentarer
Postat av: carina

Det är det jag säger.........husvagn och knott.......annars borde du ha viss vana på oknytt det finns ju en del träd i Istrum.

2008-06-15 @ 07:10:14
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jaadu...det ska väl vara din tur att ha Wiskey innanför västen nästa gång el...????...

2008-06-15 @ 10:46:23
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0