Typiskt midsommar.

Då var det dan före dan då. Som vanligt ser det ut som ett råttebo här hemma och vi ska ha folk hemma i morgon. Stefan är i Lilla Edet och jobbar så det blir väl jag som får förbereda mat och städa huset. Vad ovanligt. Fast i vanliga fall brukar han iallafall vara i närheten, typ garaget eller vedskjulet så man kan avlastas lite.
Jag hade ju som önskemål att åka bort och fira midsommar i år så man slapp och grejja med nåt men det är väldigt viktigt med traditioner...att det är massor med jobb också det tänker man kanske inte riktigt på när man tycker det räcker att flaggan är hissad och gräsmattan klippt.

Jag tycker väl kanske att dom som kommer hit kanske inte så noggrant bryr sig om gräsmattan om dom inte får nåt att äta och dricka och knappt kommer innan för dörrarna för all bröte och grus och damm. Ja det är ju olika hur man ser på det hela. Jag har haft planer vid varje sånt här tillfälle att faktiskt inte göra nånting utan kanske gräva lite i trädgårn istället bara för att se hur käre sambon ställer sig till detta men ju längre jag drar på att börja fejja desto stressigare blir det i slutet...för det är ju inte så att gästerna tänker att, gud vilket stökigt hem Steffo hade, att han inte städar lite bättre.
Eller så är det bara jag som tänker att vi inte är såpass jämställda än att dom inte tycker att det bara är mitt ansvar att allt är klart.

Sen är det ju faktiskt så att man vill ha det lite fint omkring sig ibland också så det är väl bara, nu efter jag har fått gnälla lite, att dra på sig MP3'n, sätta på video till barna, kavla upp ärmarna och börja midsommarförberedelserna.

                                                               

Jag kan ju vara glad att det inte är jul så jag slipper ljusstöpning och korvstoppningen i allafall ;-)

P.s Tack till Vicke som har en jättebra sida där man kan få låna alla möjliga roliga bilder.  www.vicke.be/ 

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag vet att ALLA som kommer hem till er jättetrivs å fullkomligt skiter i om det skulle va en å annan dammråtta här å var...vicket jag förövrigt ALDRIGT sett när det är "skarpt läge"...fast det minuterna innan sett ut som kriget...

iaf är du värd världens uppskattnig för vad du åstadkommer å framföraalt att du är du...därför har jag beslutat mig å visa det genom att bjuda dig på en olstorpkväll,,,du får välja på 12/7 Nisse Hellberg! ;-)

ILY..sweet child of my!

2008-06-20 @ 14:42:28
Postat av: Jessie

Men FAN ta dig Maloo om du har skrynkliga dukar.. ;)

2008-06-22 @ 20:35:37
Postat av: mamma

jesse: haha..liiite stryk får dom la tåla!! ;-)

2008-06-22 @ 22:14:05
Postat av: mamma

jesse...nu när jag är avslöjad...jag lovar å bju dig åxå...du får samma alternativ som syrran...men ni måste lova å inte andas om det här för Doris! ;-)

2008-06-22 @ 22:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0