Bröllop

Har jobbat hele långe dan idag. Jag och en personal till och två av våra brukare var på våran chefs bröllop. Det var så vackert och så pampigt att va i Skara Domkyrka...har bara vart inne i den en gång förut och då bara som hastigast.
Chefen har tre ton-årsdöttrar och dom sjöng För kärlekens skull för sin mamma och pappa så man blev helt tårögd.
Prästen jämförde deras steg till att gifta sig med dom som får nobelpriset...det är ofta forskare som forskat länge och provat sig fram till ett fantastiskt resultat och det stämde med chefen och hennes blivande också för dom hade vart sambo länge men "forskat" sig fram till att dom ville ta det ett steg längre än att bara vara sambo...och detta var mycket större än att få nobelpriset. Rolig präst.

Vi avslutade bröllopsvistelsen på Lejonet och Björnen och intog en fantastisk glass...svårt att välja bara när man ville ha en kula av varje...jag tog äppelkaka, noblessa och choklad-chili- smak på mina 3 kulor...mmmmmmmm. Chilin var det sting i vill jag lova...åk gärna och prova...Ligger på torget mitt emot domkyrkan.

Sen hade denna dag gått. Bra när man har nåt att göra på jobbet....det går lite fortare då. Imorrn blir det inte lika lång arbetsdag....då jobbar jag "bara" mellan 10-20. Bäst att gå och knyta sig...ska ju ta ett varv i spåret innan jag börjar.

Kommentarer
Postat av: mamma

snälla...lova bara att tala om i god tid när du å steffo tänker go to step two i forskarfasen...så jag hinner camebridga mig i rätt storlek! ;-)

kram

2008-05-10 @ 22:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0