Göteborg

Tillbringade lördagen med att roa mig i Göteborg. Jag, syrran och kära mor farde dit på morgonen vid halv nio tiden (en halvtimme senare än det var tänkt). Vi gjorde ett litet sedvanligt stopp i hol för att proviantera. Jag var "nyttig" och tog naturgodis för 28,90:- ...syrran tog vanligt godis....för 2:-....men mitt var ju sååååå nyttigt (och jag fick ju hjälp med det).

Våran försening körde syrran snabbt in...phu...satt och bromsade krampaktigt ett par ggr och längtade efter min krocksäkra volvo. Första shopp-stoppet tog vi i allum där mamma blev 700:- fattigare direkt. Hon är hårproduktoman.

Nästa stopp var på Kvibergs Marknad...där var jag glad att vi hade lilla lättparkerade corsan...av erfarenhet vet jag att det man tjänar in på billiga varor brukar man förlora på dyra parkeringsböter. Hittade inget där iallafall så vi fortsatte till Bellevue...där köpte jag Clearasil Treatment, dove deo-stick och ett vax för blont hår med guldpartiklar i...allt för 78 :-
Det var nog många som tyckte om det vaxet för när jag kom till bilen och öppnade det var det bara halvfullt...men vad kan man begära.
Kollade sen på ica och bara clearasilen kostade där 78:- så man får väl säga att jag gjorde ett klipp ändå.

Äntligen kom vi så fram till centrum. Klockan närmade sig raskt 12,30 och då hade vi F-F-kris möte på Fröken Olsson.
Där fick man ju festa till det med en solrosfralla med tonfiskfyllning och en stor stark till. Vädergudarna var med oss och vi satt på uteserveringen...underbart.
Väldigt trevligt att träffa några av dom andra medlemmarna live. Vi utbytte våra vikt-resor, vårt mål och diskuterade Fru Ordförandes fortsatta förtroende. Trots att hon gått mot strömmen och inte direkt vart ett föredöme hittills så kam vi fram till att hon var den som var bäst lämpad...men bättring kräves på viktfronten...och se det gick genast bättre denna vecka.

Strax kände vi att vi fick bryta upp för some serious shopping. Synd bara att man efter mackan och biran var så till dödens trött att man lika gärna kunde åkt hem.
Handlat blev det i allafall till slut. En tunika på Kappahl (rea 125:-) tre toppar och ett par svart linné byxor på H&M, Ansiktsrengöring med mattande effekt på Yves Rocher och så när jag tyckte jag handlat klart och allt blev så dyrt så fick jag Isadoras sommar ögonskugga utav mamma. Tusen tack. (köpte ju även trosor på lindex...tag tre bet. för två...)

När dagen led mot sitt slut åkte vi till goda restaurangen Vino Pasta. Åt en underbar förrätt, vitlöksbruschetta, och som varmrätt var det färsk pasta med köttfärs- och gorgonsolasås med massor av parmesanost på....Och givetvis en ännu större stark...







Mätta, nöjda och trötta (och glada) lämnade vi så Sveriges framsida för denna gången...och Jessica har du inte en helt osannolik tur så lär det väl dimpa ner en sådär 10 olika fina "kort"  på dig från den raska hemfärden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0