I min egna värld

Har jobbat helg och haft 10-21 och 10-20 pass lördag och söndag...man är rätt trött i hjärnan när man väl får åka hem. Vi har inte så fysiskt jobbit jobb men väl psykiskt, mycket tjat, frågor och att man får tänka sig för vad och hur man säger saker. När jag hade slutat i går tog jag vägen förbi ICA för det var ett fattigt hem jag lämnat på morgonen med bara ägg och mjölk i kylskåpet. Hade väl inte ätit så bra under dagen heller (naturdietsoppor p.g.a. det skrala utbudet hemma) så hjärnan hängde väl inte riktig med. Gick förbi delikatess disken och såg att man fick köpa Höngs ostar för bara 29:-.
Stod väl där ett tag för att försöka räkna ut vilka som var Höng och vilka varianter dom fanns i. Rätt var det är kommer min gamla fobollstränare från ungdomstiden fram till mig och säger hej...Hej svarar jag. Hur är det frågar han .Jodå det är bra...svårt att välja bara säger jag...-Ja jag trodde nästan det hänt nåt, du har ju stått här i en kvart nu sa han....
Herre gud hoppas han överdriver tänkte jag, fick förklara att jag jobbat hela helgen och inte riktigt var som jag skulle (när jag nu är det) sen rekomenderade han mig att inte köpa light (never in my life) och sa att han gått förbi och sett mig och sen när han gick förbi igen så var jag fortfarande kvar.
Ja jag får väl gå förbi när jag går ut och se så du inte står kvar då med...
-Nej jag går härifrån svara jag och började fundera på hur lämpligt det var att jag körde bilen hem.
Jag som bara skulle handla det allra nödvändigaste också kom därifrån 1700:- fattigare...nackdelen när man är hungrig och förvirrad är att man inte kan sålla på allt man "behöver" eller inte. Nu är vi iallafall ett rikt hem igen...kylskåpsmässigt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

jaaaa...våra långa helg pass skulle vara olagliga

2008-05-13 @ 09:46:32
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0