En höstlovsvecka till ända

Det var otroligt vad denna veckan gick fort. Jag hade ju planerat in tusen saker jag skulle göra men det hanns som vanligt inte med. Tanken var att ett gardintyg som legat i ett par år i en påse nu skulle få se världens ljus och få hänga bredvid sina panelkompisar i storarummet men det får väl vänta till nästa lov. Jag hade också tänkt hälsa på mina jobbarkompisar i Glömda Byn men jag har inte ens hunnit ringa och säga att jag tänkte komma...det får bli nästa lov det med. Det som var viktigast att hinna med var att jag skulle få till ett Syfte på min rapport jag ska skriva. Det ska jag börja med nu. Kan tyvärr inte vänta till nästa lov för då är det för evigt försent. Projektet idag var annars att röjja ur garaget så bilen skulle komma in nu när det kylnar på frampå natten. Det har vi i allafall rott i hamn. Och den "fina" spaljen jag köpte på mitt jobb för en 5-krona kom väl till pass till alla Pelargoner som får bo i garaget över vintern. Di såg allt bra lessna ut när jag ställde in dem så det kan väl hända att det blir nåra "lägenheter" lediga för andra blomster innan vintern är över. Frosten var hårdare mot dem än vad jag hade trott. Nu får di det varmt och gött i allafall.

Näpp, nu blir det till att rafsa fram skolböckerna ur kläkammarn och syfta te dä lite.


Här får ni se hur läskigt det vart här denna helgen.








Och en försmak av hur det blir framåt advent, ni får tänka er in att det är lummer runt omkring och att det luktar pepparkakor och lussebullar...




Siffror och "diamanttråd" köper man på Village i Elins Esplanad. Och NEJ jag har inte satt upp ljusen än....det var bara för att jag ville se hur det blev, di får allt snällt vänta i skåpet tills första advent. 

Kommentarer
Postat av: Helena

man kan även köpa siffror och tråd på Färg och Fantasi i götene om man vill :))

2008-11-02 @ 21:28:16
Postat av: mamma

jag är iaf patriot å köpte mina siffror hos en nyss äktad hustru (skäms på sig H att du inte visade ringen när vi sågs utan jag fick läsa om det på fejjan) Ett jätte grattis från en trogen kund. ;-)



...glömda byn?...är det bullen som premiärciteras på nätet?...hahaha

2008-11-02 @ 21:55:03
Postat av: Maloo

Åhh, då får jag säga till mina vänner att åka dit i stället. Man gynnar ju hellre Götene. Och vem vet...jag behöver nog ett set till. Siffror och tråd kan man aldrig få för mycket av ;-)

2008-11-02 @ 21:55:51
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Helena

ni är såå välkomna så!

2008-11-03 @ 20:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0