En omöjlig situation

Som ni vet efter mina otaliga inlägg om skola och annat så måste jag höja mina betyg för att stå mig i konkuransen inför kommande intag på högskola. Man kan kompletera med betyg från pågående studier. Nu är det på det viset att sista kompleteringsdag är den 1/12. Min termin slutar den 3/1 2009. Fast jag är usel på matte så märker jag att den ekvationen inte kan sluta med annat än bråk.

Enligt min syo skulle jag ha sagt till mina lärare att jag behöver ha ut betyget innan men jag kan ju knappast få ett relevant betyg innan alla prov och uppgifter är inlämnade. I svenskan har jag en rapport och två bokrecensioner kvar att göra varav den ena inte ens är påtänkt på vilken bok den skulle kunna tänkas vara på.Sedan är det ett nationellt prov kvar i både svenskan och engelskan och ett prov på genetik och evolution i naturkunskapen. Engelska började jag för övrigt med precis innan lovet så hur hon ska kunna göra bedömning på mig redan och att jag ska kunna göra en redan idiotiskt komprimerad kurs på ännu kortare tid det finns ju inte. Idiotsystem. Och ingen samverkan med högskolan verkar de ha, snarare motverkan.  Hur jag ens ska hinna färdigt i år, det vette fåglarna. Men,men, det är väl bara att vänja sig. Det blir väl inte bättre på högskolan antar jag. Fast den får jag väl vänta på ett halvår till nu då kan jag tänka mig.

Sen undrar jag om det är nån som läser detta och råkar ha gjort högskoleprovet i höst, som vet när det jäkla resultatet kommer. Jag har ju kollat upp vad jag har fått men en vill ju gärna ha det på papper så det inte har blivit nåt vajsing och det är ett stort streck över mitt provresultat.

Nog om tråkigheter. Nu till nåt kul.
Det snöade i dag.

Det var det roliga   (näe, jag måste ut och roa mig mer, the botten is nådd)

I morgon eller så ska jag berätta sagan om den förvirrade kvinnan på Danmarksbåten., en berättelse i två akter (och en för)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0