Spricker snart.

Har haft prov i dag (igen). På Människokroppen. Det var väääldigt omfattande och helt omöjligt att plugga in allt så man fick koncentrera sig på det man tyckte var viktigt och hoppas på att det kom på provet. Det kändes som det gick rätt bra men med min omvända tur så vet man aldrig. Har ju trott att alla mina andra prov vart katastrofer och så har det vart VG så nu när det kändes bra kanske det blir IG. Sen var det en lite lurig bild på hjärtat t.ex.som inte alls var lika tydlig som den har vart i boken så jag hoppas jag inte gjort nåt pinsamt fel som att skriva allt tvärt om.

Resten av dagen har gått i småätandets tecken. När spänningen släpper och så va...blev göööörgodissugen i går och hade inget godis köpt så då gjorde jag Rischoklad på Carres vis. Väldigt enkelt och gör gött. Blev kvar en del tills idag men nu är allt slut. Gjorde Kycklingsallad till kvällsmat men den nyttigheten kompenserade jag med att vräka i mig chips så nu mår jag änna lite illa. 

Sen blev jag som vanligt kär i Scotts-Henke. Börjar bli en återkommande åkomma på lördagkvällarna. Tur att jag ska på Dansdax i Göteborg nästa lördag så jag kommer in på rätt spår igen. Och Arvingarna var ju med på ett hörn i dag med. Sen klappade mitt ömma modershjärta för den söta farbrorn i Sandins i dag med. Äntligen tv-kändis, en 25-årig dröm hade gått i uppfyllelse. Jag blev helt rörd.

Imorgon är det fars dag och vet ni inte vad ni ska bjuda far på kan ni alltid prova detta:

3 msk smör
3 msk florsocker
3 msk sirap
2 msk kakao
Kokas i hop några min.
Rör i puffat Vårgårdaris tills det ser ut att bli bra. Ska hänga ihop med lite klet, inte bli för torrt.
Smeta ut på plåt, stelna, ät.

Bra snacks när godissuget blir så du klättrar på väggarna (sen när du smäckt i dig allt vill du inte titta på godis på länge så det är ett jäääättebra bantningsgodis ;-))

Sing so long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0