Walkin' in a winter wonderland

Oj vilken julstämmning som infann sig idag. Det är så mycket snö här så hade jag haft ett jobb hade jag antagligen varit insnöad och inte kunnat ta mig dit. Nu är jag ju lyckligtvis studerande och de och vikarier har ju en förmåga att ta sig till sina respektive skolor/arbetsplatser ändå ;-)
Och snön måste kommit som en chock för när jag nu tittar ut på altangolvet står krukan med sommarblommor fortfarande kvar därute. Attans att jag inte hann ta in den :P  , nu får den istället tjänstgöra som snögubbe och det går väl lika bra det.

Julmusiken ekar i stugan idag och avbryts enbart av några väl valda Mamma Mu sånger. Och vad hör väl julstämning mer till än glögg och pepparkakor (med ädelost och fikonmarmelad, mmmm)

Den enda smolken i julmummebägaren är det j-l-ns, he-v-s, förbenade rapporten jag ska skriva om Svordomar. Eller helst redan skulle ha skrivit.  Ja, svordomar kan jag men det är f-n så svårt att få ner nåt begripligt på papper. Som jag inte ens har kommit på själv utan jag måste kolla på den och den författaren till den och den boken utan att skriva en rad lika dant för då blir det bannor och omläxa. Grrrr, nej innan jag eldar upp mig över det är det bäst jag avslutar och hämtar inspiration. Av Cityakuten. 

Här är i o f s lite inspiration





Kommentarer
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Tack så mkt :D det gick så bra så, skönt att komma igång med något.

2008-11-24 @ 22:04:34
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0