Är jag förföljd av olycka

Bestämde oss för att åka till Elins Esplanad (maxihuset i Skövde) nu ikväll för att köpa skor till barna. Det händer ju på sin höjd en gång per år som vi åker iväg hela familjen för att handla. Kommer in på Sko-punkten och börjar prova skor........piiiiip piiiiip piiiiip..........ett viktigt meddelande....en brand har utbrutit i affären. Var god att gå mot närmsta utgång.

Ja, vad gör man...det var bara att haffa en unge i var arm och dra ut ur affärn. På parkeringen var det kaos när ALLA skulle därifrån på en gång. Kugghjulsmetoden känner dom inte till här på landet så man får ju antingen vänta tills alla andra har åkt eller bara häva sig ut i trafiken och hoppas att nån släpper före en. När vi snällt stod och väntar på våran tur backar en karl ut från sin parkering....rakt bak i våran bil. Som tur är gick det väldigt sakta och han backa verkligen rakt bak så det blev inget. Det gick som i slowmotion för Steffo hann säga till honom tre gånger i våran bil (hjälpte föga) sluta backa, stanna, sluta backa och jag "tutade"  med fingrarna mot mina ben innan jag kom på att det inte heller hjälpte och jag röt till på stackars Steffo att han skulle tuta med tutan. Den andra karln blev nog lite skakis för när dom kollat upp att det inget blev så sa han...tack för att du tutade. Var ju bara det att då var det ju redan försent.

Nu dröjjer det väl ett år till nästa gång jag kan lura med Steffo ut på shopping. Fast lika bra det...jag handlar ju så bra själv. Och nån större brand såg vi inte för övrigt, det var väl nån snickare som rökat under brandvarnarn....

Kommentarer
Postat av: Lisbet

2008-10-28 @ 08:30:45
Postat av: Lisbet

Och vi som ska på samma fest på fredag, hur ska det sluta. Man kanske ska öva på och springa ut ur lokaler redan idag eller ska man hänga dig i hälarna hela kvällen. För du verkar ju kunna detta nu. Får fundera ett par dar vilket det blir. Skoj ska vi ha iallafall.

2008-10-28 @ 08:32:45
Postat av: Nettan

det är kanske brandman du ska bli ????

2008-10-28 @ 09:45:21
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Maloo

Hahaha,Ja du Lisbeth, följ mej om livet är dig kärt.

För det händer alltid saker när jag är med ;-)

Och Nettan...det skulle va nåt det...män i uniform...och så lilla jag...(slurp)

2008-10-28 @ 15:32:17
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0