Ge mig era fulaste ord.

Vi ska ha ett fördjupningsarbete, skriva en rapport, i svenskan. Jag har haft stora bekymmer att komma på vad jag ska skriva om. Det ska ju vara om språkhistoria eller språksociologi och det är ju ämnen man knappt förstår namnen på. Idag skulle vi helst ha bestämmt oss och jag har letat ihjäl mig på nätet för att hitta nåt av det som verkar intressant. Eller rättare sagt det finns saker som är intressanta, som t.ex. skillnaderna mellan manligt och kvinnligt språk, skillnader i dialekter förr och nu, skillnader i språket beroende på vart i den sociala samhällsstegen man är o.s.v men det kändes som att jag får läsa böcker i tre år om man ska få till nåt bra. Det är så breda ämnen och jag hör ju till dom lata ;-)
Men jag fick tala med "Fröken" i dag och hon gav mig lite förslag på sånt hon inte fått in rapporter om förut. Så nu har jag bestämt mig. Jag ska ta reda på.....Fula ord- från förr till nu. Hur dom andvänds, hur dom förändrats, om dom blivit värre och i så fall (för det har dom ju) om värre och värre ord accepteras som inte lika "farliga" som förr.
Så kära läsare.....ge mig gärna era fula ord. Både snälla och värre (könsord kan vi hoppa över, jag blir så generad om jag hör sådana ;-) och dom lär jag väl kunna ta reda på ändå)

Nä, far ända in i baljan vad trött jag blev. Nu får jag väl i hundan ta och lägga mig för den tjyvingens klockan ringer ju snart. Gonatt.

Kommentarer
Postat av: mamma

generad om du hör sådana ...?

Är inte ditt favvo fulord när det går dig emot...

Aj då, jag har glömt det ..men har bestämt för mig att initialerna är KB! ;-)

2008-10-10 @ 13:29:27
Postat av: Maloo

Nu misstar du meig nog för nån av mina missmälingar till systrar. JAG skulle aldrig ta sådana okvädningsord i min mun...

2008-10-10 @ 16:53:18
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: carina

Trot eller ej men anden säger att du kommer in på sjuksyrreprogrammet.

2008-10-10 @ 17:11:13
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: carina

Och det var inget fult ord Malin........

Som Närking skulle jag dra i med vaa i hellskotta ...eller dra på trisse....de övriga klara du inte av så jag besparar dig dem

2008-10-10 @ 17:14:22
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: nettan

Ja mina ord är ju inte rumsrena då...men jag tycker inte om KÄRRING...även om jag vet att det betyder min käresta...återkommer när jag kommer på några just nu är det stopp

2008-10-11 @ 15:33:56
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Nettans syster

Jag är ful i mun, bara så du vet. Svartpeppar hjälper föga. Jag säger "Fy Fitti Faan! Då e de illa ska du veta.

2008-10-24 @ 21:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0