Nu får det vara nog.

Fick en smärre chock i morses när jag ställde mig på vågen Är ju trogen FläskFäktare och vi har invägning varje onsdag. Hua, vad det var jobbigt. Man känner ju på byxor och annat att det går åt fel håll och sen jag började skolan så har jag knappt hunnit träna nånting. (En gång är det nog bara, förutom nån promenad då och då) Det enda jag gör är att räkna matte och läsa Naturkunskap och dricker 10 koppar kaffe. Kaffe blir ju lite godare med nåt till så en skorpa eller knäckis eller nån godisbit blir det / kopp.
När jag vägde mig idag så trodde jag inte det var sant. Så mycket har jag inte vägt på 3 år. Minst. Så nu har jag en utmaning på gång. Jag börjar i liten skala, men i en månad så ska det inte bli en endaste godisbit eller fikabit. Nu skriver jag det här för då kan alla som träffar mig hålla koll på mig och ......men va f**n. Nu kom sambon hem och vad har han i handen tror ni...havrechokladkakor. Men jag är ståndaktig. (bäst att hålla sig vid datorn när dom fikar så inte frestelsen blir för stor).

Om det är nån annan som hakar på med godis och kakförbud så tala gärna om det i mina kommentarer. Det gör man i fältet under inlägget där det står Våga skriv. Klicka där och...våga skriv. Under tiden medans vi går här och är mat och kakasugna så kan vi kolla på en Blogg jag hittade. Vilket ÖGONGODIS!

Det är två väldiga motsatser mellan mina länkar i dag.

Ha det bra allesammans. Hälsar Maloo.

P.s Min telefon kom idag. Snabb leverans. Det var ju igår jag beställde den. Men tyvärr är den på Munken i Skara och jag orkade bara inte åka in en gång till i dag. Men jag ska ju dit varje dag så det får bli i morrn. D.S

Kommentarer
Postat av: mamma

...å din engelskabok kmr nog på fredag, är det nåt du undrar över så länge så hör bara med din mor..jobbar ju med en engelskman you know, men om sanningen ska fram så får jag allt lära han ett å annat....de pratar ju inte riktigt i samma ordföljd som vi vanliga svenskar...men han lär sig snabbt! ,-)

Now shall I go to bed and dream about MP..but i almost forget I must flat my hair first...gunt!

2008-10-08 @ 21:54:34
Postat av: Maloo

Okey mom. Thanks for the bookbuying. And don't forget to not klappering when you flattering your hair. And if you don't understand this, please let Pete translate. He's getting his laugh of his life. Typ. Nästan MVG om jag får säga det själv ;-)

Gunt själv.

2008-10-08 @ 22:27:03
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Hej på dig.. så du hittat till min blogg.. kul, men mindre kul om jag frestar dig så:-) Såg att du länkade till min kakomatblogg genom Knuff som jag har i menyraden och blev nyfiken:-)

Anonym kommentar.. det var kanske du.

Det är svårt det där att hålla sig på gränsen till det "förbjudna", då det är så himla gott med både mat och annat gott. Hoppas i alla fall du lyckas.

Ha de gott och lycka till.

2008-10-20 @ 00:37:47
URL: http://caffepaus.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0