Håller tummarna

Nu har jag skickat in två tävlingsbidrag där man kan vinna en digitalkamera. Jag MÅSTE ha en snart. Ni , mina andra bloggvänner, är ju så flitiga med era kameror och det finns så mycket vackert ute i naturen nu man vill föreviga. Hade jag aft en fungerande kamera i dag skulle jag tagit kort på en fin liten Ekorre min Alfred har gjort också. Man tar 2 st kastanjer och limmar i hop. Sen tar man bruna piprensare, 2 st i lagom längd och bockar till och limmar på som armar och ben. Sen som slutknorr så limmar på en piprensarsvans och sätter ett ekollon i armarna på korren. Den blev så söt så. Han skulle även måla ögon på den men jag sa att jag kunde dra till slöjddetaljer och köpa ögon man klistrar på där pupillen snurrar omkring. Det kommer bli vårat höstpyssel. Hela huset kommer va fullt med stirrande ekorrar. Och jag lovar att så fort jag vunnit en kamera så kommer det bilder på vårat invaderade hem.

Kommentarer
Postat av: sussi

jag håller tummarna för vinst! tänk vad påhittiga de är och vad man kan göra med det som finns i naturen. Kram

2008-09-22 @ 22:28:15
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: carina

Tummen hålls på att du vinner,eller det klart du gör.

2008-09-23 @ 06:42:26
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0