Inte ett öga torrt...

Det var ett UNDERBART bröllop i helgen. Dom var sååå vackra. Nu gråter jag en skvätt bara jag tänker tillbaka.
Våran roll som värdpar gick som smort (nästan). Dagen för min del började vid 10-tiden med att locka hår och få till en hyfsad frisyr. Det tog ett par tre timmar så där. Jag konstaterade att det är tur att jag inte är naturligt lockhårig för jag såg inte riktigt klok ut innan själva uppsättandet tog fart.



Efter ett par timmars knep och knåp blev resultatet i alla fall bättre. Det ska väl tilläggas att jag som inget annat har haft för mig i ett par veckor, har gjort mina hårnålar själv med pärlor från slöjddetaljer. Har ju fortfarande bara mobilen så korten är därefter. Här kommer den färdiga uppsättningen i a f.







Ett trevligt lite slarvigt burr...vafan...jag är ingen frisör heller...men det var billigt. Alfred tyckte dock att -du är snygg, men ska du verkligen ha på dig dom där kläderna. Det skulle jag ju inte men han hann inte se slutfasen för då var han ju redan hos sin farfar.
Kl. 15,00 stod vi i Götene kyrka för att dela ut vigselhäften. Det var 54 bjudna personer men säkert runt 80 pers i kyrkan så det var många "nyfikna" . Jag var allt nervös men tänkte sen att jag är väl inte den som är nervösast i dag så då släppte det lite. 

Sen började vigseln. Jag brukar inte va så blödig på sådant här men när dom sa JA (klart och tydligt) till varann och sa äktenskapslöftena då trillade det tårar. Många.  Tur att Lisas Fanny var där för hon kom trippande över kyrkogången med en servett så jag slapp använda min sjal. Tusen tack Fanny. Efter vigseln delade vi ut små hjärtan med såpbubblor i som alla fick blåsa på brudparet i stället för att kasta ris.

Jag, Stefan, Fredrik, Moa och Martin fick ju raskt bege oss till byggdegården sen för att invänta gästerna. Vi stärkte oss med att halsa Mintu ur Fredriks fickplunta. När väl alla gästerna kommit skulle jag ringa Karin för att säga att dom kunde komma i bilen men se då fanns det ingen mottagning på våra telefoner så dom sist anlända gästerna och brudparet kom nästan samtidigt. Vi hann inte riktigt med våra förhållningsregler innan men vad gör det om hundra år. 
När brudparet men bestman och tärna kommit ur bilen så hade vi försökt arrangera gästerna så att dom bildade en männsklig allé upp mot byggdegårdens altandörrar. Väl där öppnades en flaska champange och vi, Värdpar/toastmastrar skulle hålla Välkommsttal. Nu är vi ju inga talare nån av oss så vi gjorde det vi är bättre på...nämligen sjöng en sång. 

Efter lite mingel och goa snittar så gick vi till bords. Maten var lite sen så vi fick klämma i med en Presentationsvisa direkt. Den var väldans kul. Man skulle göra som det stod i texten, tex  ni som gillar fotboll ska resa er och ropa tjosan, himla med ögonen du som har färgat hår..m.m.

Under och efter maten var det tal (ibland kom tårarna igen) och mellan maten som föresten var en underbar Sydamerikansk Grillbuffé, och efterrätten fick alla leta under sina stolar. Där fanns det en påse med lite material i. Det var en snygg nätmössa från Scan och två papptallrikar, två sockerbitar och två plastsanpsglas. Ja, herre gud som vi såg ut. Man ska sjunga en sång och allt eftersom så ska man ta på sig munderingen. Plastglasen var ju bra att använda som tåruppsamlare för man skrattade så man grät. Har tyvärr inget kort på detta men ska se om jag får tag i ett så småningom. Efter detta hade vi lite Bingolotto med snurra på hjul. Steffo har gjort ett gigantiskt chokladhjul som jag har målat så fint och där drogs det nummer. I sånghäftet var alla namn numrerade och det namnet som vann fick gå upp på scenen och ta emot sin vinst. Det var att runt den 13 i varje månad göra en uppgift åt brudparet. Det var allt från att rensa mördarsniglar till att bjuda på Nobelmiddag.

Efter en god Panacotta så började spelemännen med en Brudvals. Den klarade dom galant. Sen var det tokfest till sena timmen. Drinkarna var otroligt billiga, allt i baren 10:- så det köpte en ju bara för det var så billigt. (man mådde därefter dagen efter också)

Och så här vackra var brudparet när dom skar upp bröllopstårta.





Sen följer lite festmingelbilder...först ut brud och värdinna...



Sen en enastående vacker tärna



Bedårande brudnäbb Maja med sin makalöst vackra mor...(nej nu sitter jag här och tjuter igen...)



Tillslut en festglad prisse som passade rätt så bra i sin lilla klänning. Syns väl kanske inte så noga här men jag ska allt tigga till mig kort så ni tiger...




Tusen tack Karin och Johan för att vi fick vara med att göra eran dag till ett (förhoppningsvis) oförglömmligt minne. Och tack även till Fredrik, Moa och Martin. Inga kan ha haft roligare än vi under våra oändliga planeringar, det kanske inte alltid blev som vi planerade men jag tyckte vi skötte oss galant. (och vi har ätit väldigt gött käk under planerandets gång;-))

Ha det gött alla vänner, nu ska jag börja ägna mig åt skolarbete. (matteprovet idag gick förresten åt fanders men som sagt...vad gör det om hundra år)

 


Kommentarer
Postat av: sussi

Åh vad härligt med bröllop! Vilken fin frisyr du hade, verkligen jättefint. Jag vill med gå på bröllop och ha fina kläder och fint hår. Det var länge sen sist det.Ha det bäst!

2008-09-15 @ 22:28:56
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: carina

Vad fina ni var.....frisör kan det va nåt?

2008-09-16 @ 06:57:37
URL: http://[email protected]
Postat av: mamma

Kan bara hålla med...det var ett underbart bröllop.

å självklart är det frissa du ska bli...då behöver du bara räkna in cash (-minus priset på en å annan plattång som behövs till din trognaste kund)

sist men inte minst ett JÄTTEGRATTIS till vg på ditt matteprov!

2008-09-16 @ 10:45:12
Postat av: Jessie

Nu har Fredriks syrra gift sig.. vore kul om min kunde göra det med nångång...

2008-09-16 @ 22:24:53
Postat av: Lena

Snälla, snälla! ;-)

Jag har letat som en galning efter denna sång där man klär på sig papptallrikar, sockerbitar och plastglas osv. Kan du vara snäll och hjälpa mig få tag i sångtexten med instruktionerna!!!

PLS PLS PLS!?!



Vänligen,

Lena

2008-09-28 @ 13:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0