Tröstshopping.

Jag förstår nu varför studenter är så fattiga. För det enda som hjälper when you're feeling blue är att shoppa. Kläder. I massor. Och jag kände mig väldigt blå i dag efter detta kemiprov från helvetet. Om jag nu tyckte att det kändes jobbigt innan matteprovet var det ingenting mot vad som kändes innan detta prov. För att inte tala om efter. Det var uträkningar till höger och vänster, hur många atomer det finns i 35 g järn och hur många vattenmolekyler det fanns i kopparsulfat. HUR i hela friden ska jag veta det. Allt annat jag läst på var tydligen inte lika viktigt. Att jag vet vad en syra är eller hyr en molekyl uppstår eller vad en ester är eller en massa andra saker jag har pluggat in på. Grrrrrrrrrrrrrrr.
Jag åkte bedrövad i från Komvux skövde till Commerce och där blev jag genast gladare. Har köpt tre par byxor och ett par termobraller, 4 långärmade tröjor och strumpor till Alfred. Alma har fått 4 par byxor 3 långärmade tröjor, strumpor och en vinter overall och jag har fått en massa strumpor(sen var pengarna slut)  Sen bar det av till Maxihuset för mathandling.
Dom hade fått en ny mörk choklad med  granatäpple/chili. Den åkte i korgen. Sen hade dom börjat med "komponera din egna mussli" i lösvikt. Det måste man ju prova. Till middag i kväll blir det Fisksoppa med saffran och oliver och räkor.....så då var man tvungen att ha ett gott ciabatta bröd till den.

Nu väl hemma känns den här dagen inte så värdelös ändå. Livet står ju inte och faller med ett sketet kemiprov. Och jag har ju anmält mig till Högskoleprovet med så jag behöver ju lite prov-vana.
Ha det gott i höststormarna.............

Kommentarer
Postat av: mamma

med tanke på hur du kände efter förra provet så får du väl minst MVG på det här! ;-)

2008-09-27 @ 18:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0