Har du skadat dig, Adam Alsing?

Då var helgen som man längtat så efter både här och förbi. Att det ska gå så fort över. Men helt suveränt har det vart. Resan började i 180 knyck eftersom vi i sedvanlig ordning tycker att det är kul att vara på gränsen till försena. Men vi hann med tåget. Jag och Steffo satt i 1:a klass där det bjöds på kaffe och frukt. Nu ville ju inte vi va snåla så vi mötte våra reskamrater i bistrovagnen och köpte oss en kopp kaffe (det var skillnad på vägen hem ;-))

Framme i Stkhlm hittade vi världens bästa förvaringsskåp på centralen. Det kostade 50:- i tio-kronor men i just detta skåpet kunde man lägga i samma 10-krona fem gånger då den åkte ut med en gång igen. Det ska bli vårat stammisskåp.

Shopping, fika och vaktparad hann vi med. Vi hade satt på oss våra kändis-ögon i samma stund vi nuddade storstadsasfalten men trots det lyckades jag och Carre missa Adam Alsing när han kom haltande utanför en Stadiumaffär. Trots snabba ben så fann vi honom inte igen. Henke var ju väldigt orolig över hans haltande gång så nu ber jag dig Adam, när du läser detta, kan du ge honom några lugnande ord om din hälostatus ;-)

När vi väl installerat oss på Hotell Malmen så sprang vi fort ut på Medborgarplatsen och svepte i oss en bira i solgaset. Och upptäckte ganska raskt att antingen har dom knark i Stockholmsölen eller så super vi alldeles för dåligt till vardags för värst vad rusig man blev. Stefan var lite rädd också att dom skulle kasta ut oss från stället för han trodde inte att man fick fylla på sitt snackglas med egenhavda snacks. Vadå...man kan ju inte köpa sånt för 22:- i parti och minut...det räcker väl att man köper öl.

Vår första middag blev på ett kinahak vid Medborgarplatsen. En trerätters med Vållulle, Lyxnudlal och Flitelad banan för min del. Förrätt och efterrätt var helt okej men varmrätten var allt annat än smakrik. Vi satt och dividerade om att det inte smakade något precis när våran servetris kom och frågade hur det smakade. Så i samma andetag hör vi oss alla säga att...Jaa, det var så gott så...Typiskt Svensson alltså (och då menar jag inte resesällskapet utan medelmåttevillintevatillbesvärsvensken). Vi skrattade gott i allafall och efterrätten kunde vi helt och fullt intyga att den VAR god. Berodde kanske på att ännu en öl hade letat sig ner i strupen.

Sedan var det dags för självaste Huvudnummret. The Buddy Holly Musical. Och den kan väl närmast beskrivas så här...




Sååå jäkla bra. Jag och Steffo satt på första raden så det var nästan som om vi var med i ensamblen. Och Brolle är min nya kärlek (jag vet att jag är lättflörtad) Jag fick tala om för Carre och Henko sen som satt på raden längst bak att jag tyckte allt att jag och Brolle fick en connection. Nää, röt Steffo, han tittade inte åt dig en enda gång. I min värld, där allt är så enkelt, betyder det att Steffo alltså kollade upp detta för att han var lite orolig över just detta så alltså måste vi ju haft en connection. Eller hur ;-)

Efter musikalen var slut (22,00 kanske) roade vi oss kungligt i flera minuter innan vi dödströtta stupade i 1,20 sängen på hotellet. Är man småbarnsföräldrar på vift så är man.

Dag två började med en underbar hotellfrulle och en uppenbarelse. Carre tittade på en karl, fnissade lite, och sa: Titta, där borta går ju Jesus. Och det var det också i egen hög person.



I Ola Salos version i allafall. Än en gång skämdes våra karlar över oss när vi fick brottom att hämta tretår och extra juice men hur ofta får man va i närheten av Jesus va, jag bara undrar??

Resten av dagen får jag nog ta i ett annat inlägg för mina läsare tröttnade nog redan vid "När vi väl installerat oss på Hotell Malmen" och jag vill ju inte skriva för döva öron.

Peace, beer and rock'n'roll på er...

Kommentarer
Postat av: nettan

vilken härlig resa ni har haft...ja vi landsbyggsråttor blir ju som tokiga när kändisar visar sig...gott att få komma bort vuxna ibland...själva åker vi bort en liten tripp till Strömstad på sön

2009-04-30 @ 21:33:05
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: lotta

det finns allt en del sådana pojkar bland raggers välkammade är dom särskilt neråt vänersborg o trollhättan fråga steffo om du får bli med lotta på cruising i vår

2009-05-02 @ 11:22:44
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Carina

Nu är det så att Lotta har redan lovat mig så du måste stå efter mig på tur....

(Jag som har kommit upp i den aktningsvärda åldern och aldriiii fått åka med de därringa pojkarna.)

När jag bodde i El Stockholmo i mitten av 70-talet frotterade jag mig med Christer Lindarw, det du!

För att inte tala om att jag pratat med Hannu Sarenstam idag när jag rotade runt i hans rabatter.

Kram från Närkingen

2009-05-03 @ 18:08:40
URL: http://sinneskatten.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0