Felix Felidae

Jag har två Olivträd som jag nu under våren släpar in och ut från altanen. De mår väldigt bra där på dagen men på natten trivs de bäst inomhus eftersom det inte är så varmt under natten ute. Nu har dock mitt ena olivträd sagt ifrån att det nog trivs bäst ute i allafall. Det kommer nämligen inte så bra överens med Felix. Våran älskade lilla katt. Som nästan gjorde sin sista dag hos oss i går kväll. När jag skulle gå och lägga mig såg jag nämligen att han hade vart uppe i olivkrukan och spralat bort jord. Grrr, knäppkatt tänkte jag och skulle skrapa i jorden igen. Då upptäcker jag att han också haft vänligheten att gödsla min lilla oliv. Med en två decimeter lång gödselkorv.

Har idag fått sanera min oliv från all jord för osar den katt kanske han får för sig att göra om det. Vem vet vad mer han gjorde däri. Hade nämligen en stor kruka där, precis när vi skaffade Felix, med en Passionsfruktblomma i. Den dog under mystiska omständigheter men jag slår vad om att hade jag obducerat den hade jag nog hittat en hel del Felidae Kattpinkus däri.

Felix, som betyder lycklig på latin, verkar inte tagit nån skada av mina bryska avvänjningsmetoder (rejält nackaskinntag och hårda bannor över gödselkorven) och även oliven verkar tapper där den står i sin nya jord. Nu hoppas jag att både katt och träd kan hålla sams och leva lyckliga sida vid sida i många år framöver.

Kommentarer
Postat av: mamma

Felix är en klok katt han kanske bara ville fylla de däringa hålen i oliverna...

2009-04-19 @ 21:23:55
Postat av: Carina

Grattis gödsel det borde väl passa en fattig student?

2009-04-20 @ 07:26:15
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0