Årets comeback

För att skingra tankarna från allt det nya med skola, tåg, spårvagn m.m. så ska jag och Carre göra årets (eller århundradets) comeback. Vi ska spela fotboll med Kinne-Vedums IF på Kollandsö. Hur det gick till det vet jag inte men det som är bra är väl att man inte kommer orka tänka på nåt annat än att överleva matchen.

I går var vi ju på vårt upprop på Hälsovetenskapliga akademin som det så fint hette. Det gick ju väldans bra. Bägge två var med på listan och vi var inte äldst. Minst en var i allafall lika gammal. Man kan väl trösta sig med att vi kanske i allafall har lite (arbets)livserfarenhet att konkurera med mot det yngre gardet. På måndag börjar vi med lite utförligare genomgång av kursen. Redan nästa vecka var det fältstudier, 2 dagar och i slutet på vecka 38 var det dags för praktik. På Sahlgrenska. Käre Jesus heliga guds moder och hennes broder. Hur ska detta gå? Mellan detta var det seminarium och annat som jag inte ens begriper vad det är. Men för att trösta sig så såg ju inte de andra i klassen direkt mycket klokare ut än vad vi gjorde så det löser sig väl. Jag har upptäckt attt lärare gillar att man talar mycket, gärna om samma sak fast med olika ord. Finare ord för varje gång. Då låter det som att man fattat galoppen fast man egentligen inte sagt mer än samma sak tre gånger. Ordbajseri. Får öva på det...så att säga, lära mig grunderna för det...bygga upp en strategi för att förverkliga målen jag förelagt mig att förverkliga...typ.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kommer å klara det med högsta betyg..

å tack så jättemycket för tipset om å säga samma sak gång efter gång....att jag aldrig tänkt på det! ;-)

2009-08-22 @ 15:47:19
Postat av: Maloo

Mmmjoo Ewa, nog är det så att man kan säga saker gång efter gång. Men med VARIATION. Inte ordagrant. Då kallas det för alsheimers ;-)

2009-08-22 @ 16:50:46
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vet inte om du fått någon förklaring än men men här kommer det...

Seminarium eller seminarie innebär att man diskuterar en litteratur/Bok som ligger till grund för detta tillfälle. Alltså, det handlar om att du ska läsa en bok och tänka över vad de vill säga med det som står skrivet i boken. Man diskuterar sedan denna bok i grupp. Du kommer klara detta galant...men det är alltid frågetecken ibörjan :).

2009-08-23 @ 00:32:23
Postat av: Maloo

Tack Camilla. Då blir jag än mer konfunderad över hur jag trodde jag skulle klara detta. Diskutera i grupp gör jag bara efter ett par år på samma ställe så är det försent att komma igång lagom tills man ska sluta ;-)



Och mamma, såg visst nu att jag hade lite alzheimers där på sista meningen. Skyller på att jag är så förbi av trötthet nu för tin. Virkar ju mormorsrutor inpå sena natta =)

2009-08-23 @ 21:57:41
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

..å din insats i matchen?

2009-08-23 @ 22:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0