Gud bevare mig...

...hjälp mig att övervinna, överleva morgondagen. Då ska jag nämligen ut på ett läskigt äventyr. Tur att det tvåbenta sällskapet kommer vara så trevligt så det förhoppningsvis övertar den rädda delen av mig. Den rädda delen som ska kliva upp på en fyrbening. I form av en Islandshäst. Mina hästerfarenheter sträcker sig till att jag en gång för tio år sedan tog ridborgarmärket. Jag satt på en häst i några varv i ett ridhus. Och hade skräcken i mig hela tiden. Dagen efter kunde jag inte röra mig. Först trodde jag att jag var stel av skräck fortfarande med det visade sig vara en fruktansvärd träningsvärk. Av några varv i ett ridhus. Sen har jag faktiskt ridit Islandshäst en gång förut också med Kinne Vedums IF. Då fick vi dela in oss i grupper. En grupp med ridvana, en grupp med dom som kanske ville prova galopp och så min grupp. Som kanske ville prova att hästen gick fortare än snigelgång. Jag överlevde den gången så jag gör det nog i morgon med och jag kommer ihåg att jag sist blev modigare under rittens gång. För det var faktiskt läskigare att stå bredvid hästen än att sitta på den. Den kommer lättare åt att bitas om man står bredvid.

I vilket fall som helst, hur läskigt det än kommer att kännas, så kommer det i allafall vara väldigt roligt att göra en sån här grej med glada vänner. Vem vet, jag kanske galoppar om er allihop ;-)

Vi ses i morrn.

Kommentarer
Postat av: helena

Åh vad avis jag blir... det är ju dö kul ju!!!

2009-08-12 @ 10:38:08
Postat av: carina

Jag har redan ångest över att komma upp på kusen.Tror du att de har en stege till mig; jag har ju semester från life club så jag är ganska stel.

Det vet i sjutton om jag tycker det här är kul, sist jag satt på en häst var jag 12 år och nu har det gått ytterligare 40 år.......

2009-08-12 @ 13:53:04
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: nettan

Där har jag varit och jag kunde inte gå på två dar efter den upplevelsen...för att inte tala om en mycket ond bakdel !!

2009-08-12 @ 14:46:00
URL: http://nettanp.blog.se
Postat av: Anonym

Hur gick det nu då??

2009-08-13 @ 11:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0