Barnvakt

Har idag för första gången varit barnvakt åt världens bästa Elliot. Alfred tyckte vi skulle dela upp tiden mellan mig, Alma och han. Alma skulle vara först, sen jag och sist han. För då slapp han antagligen att byta blöja för det borde redan var avklarat tills det var hans tur. Smart grabb.

Jag tyckte vi klarade av uppdraget bra. Jag lyckades få i honom lite mat och Alma roade honom med diverse sagor och konster. Efter ett par timmar börjades lillpojken klippa med fransarna lite och vi bäddade ner honom i Almas säng. Där sjöng hon en gonattsång för honom och innan jag visste ordet av så låg de skavfötters och snarkade bägge två. Väldigt bra gonattsång.

När stadsfararn väl kom tillbaks bjöds det på en god köttfärsröra och spaghetti (för de som inte GI'ar, grönsallad och brysselkål/gröna bönorsallad, avocado, goda ostbollar och vitlöksoliver. Till det ett gott bubbelvatten.

Nu är det bara två dagar kvar till nyårsafton. Den firas in på Momossen i glada vänners lag.

Så Gott Nytt år alla vänner.


Kommentarer
Postat av: carina

God fortsättning önskar jag dig och de andra i ditt hus.

Kraaam

2010-01-01 @ 11:17:38
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0