Min yngsta syster har alltid fått som hon velat. Tur att hon bara har snälla önskningar ;)

I dagen Götene Tidning som jag tyvärr inte får hem i lådan men likväl kan läsa i PDF över internet står det att läsa om min lillasyter Linas allra bästa vän. Att åldern inte spelar nån roll får man klart och tydligt svar på här och att vänskapen är lika värdefull för gammal som ung. Vill ni läsa hela artikeln så hittar ni den här! på sidan 27. Artikeln handlar om Tant Stina som nyss firade sin 100 årsdag. Grattis grattis.

Ett utdrag ur Götene Tidning 9/12 2009

‐Det är Lina och Jennys förtjänst att jag är 100 år, utbrister hon. Lina och Jenny var två grannbarn i elvaårsåldern som brukade besöka ”tant Stina” på eftermiddagarna. De brukade låna hennes skor och klampa omkring i dem och de sjöng för henne. En dag frågade Lina om ”tant Stina” trodde att hon skulle bli 100 år. ”Det tror jag inte”, svarade Christina. ”Det skulle vara om Gud vill.” Då böjde sig Lina över stolskarmen och ordnade med sina händer. ”Blev du ledsen” undrade Christina.”Nejdå, jag bara ber till Gud att du ska bli 100 år.” 


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vilken gammal go tant... undrar om hon blev glad över presenten hon fick av lina?

2009-12-10 @ 18:42:49
Postat av: mamma

tant Stina berättar gärna åxå om den gången en liten mus hade bo i hennes trappuppgång å Lina sa - om min mamma bott här så hade hon blitt så rädd så hon hade flyttat, å tant Stina svarade - musen är mycket räddare för mig än jag för den. Då funderade Lina en stund å sa sen - det är nog för du är så skrynklig i ansiktet.



Så nu för tiden borde jag ju åxå kunna dela bostad med en....mus! ;-)

2009-12-11 @ 13:20:35
Postat av: carina

Vilken underbar historia och den som mamma Eva skriver här är riktigt söt!

2009-12-11 @ 19:06:44
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0