Vi är poppis vi.

Vi har fått en för tidig julklapp. En dammsugare, av svärmor och svärfar. Vi fick åka och välja ut den själva för det är ju rätt individuellt med hur man tycker en dammsugare ska bete sig. Jag var mest intresserad av att den faktiskt kunde suga upp damm för det har våran gamla inte kunnat på många år. Men så är det också den dammsugaren jag köpte när jag flyttade hemifrån. För sisådär 12-13 år sen. Det fanns ju dammsugare i både 2-3- och 4-tusenkronorsklassen så man fick ju änna beslutsångest när man skulle välja. Vi kom dock fram till att vårt dammsugarkonto inte är det som är mest belastat i denna familjen (särskilt inte nu när svärmor skulle betala ;))

Vi kom tillslut hem med en blå fin liten sak från Bosch. Den hette hygienxx så då borde den ju vara bra till att hygienisera tänkte vi. Jag var ju tvungen att prova direkt när jag kom hem och dammråttorna riktigt flög emot munstycket i sin iver att hinna först in i det stora blå.

Alfred han stod länge och beundrade maskinen, sen utbrast han:

-Men vad vi börjar bli populära. Nu har vi en populär dammsugare, en populär tv och en ny populär skrivmaskin (nyinköpta laserskrivarn, reds. anmärkning ;)). Det skulle inte förvåna mig om att vi snart får populära tapeter också.

Ja, hoppas kan man alltid, men jag misstänker att det blir som vanligt. Dom tapeter jag tycker är populära hinner bli rätt så opoulära innan jag och Steffo är i synk.

Populär förresten...är det ett populärt ord nu förtin alltså...är inte hippt, hippt längre då eller??

Kommentarer
Postat av: Jessie

Hahaha.. Ja, väldigt populära börjar ni bli.. Hade du bara haft lite av din sons viljestyrka så kanske du hade haft populära tapeter vid det är laget också... Är bara att säga "jag vill som jag vill"

2009-12-15 @ 09:10:07
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: Maloo

Tyvärr kära syster så vill jag ju som jag vill fast Steffo vill inte. Han frågade mig en dag här om jag trodde att vi var miljonärer på nåt sätt eftersom jag ville så mycket. Men som jag ser det så måste man ju ha viljan först. Så får man ordna pengar sen. Kanske finns nåt bra stipendium jag kan söka :)

2009-12-15 @ 10:18:39
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

å hur ska du få nya tapeter? Genom att tjata?

NEJ!

Du byter ut Steffos skogsmaskin mot en gammal halvdö märr å en fogsvans å säger är det så här du vill ha det på jobbet älskling?

Pedagogik!

Brutal pedagogik!

2009-12-15 @ 16:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0