Albreckt av Mecklenburg.

I morgon ska jag ha Historiaprov på Medeltiden. Det är ett omfattande prov på allt från folkvandringar, vikingatåg, feodalsamhälle, korståg, uppror hit och unioner dit, Muhammed med sin Islam, påvar med sina kyrkor, Heliga Birgittor med sina kloster, gubben i rubriken , Tyska hansan, Birger Jarl och hans kömpisar...och så digerdöden. Nu kommer vi till det bästa. Man får ha fusklapp med sig. Men bara i storlek av en vanlig post-it-lapp. Så nu har jag försökt få in 40 sidor från boken och 2 häften (ca: 20 sidor)  med text om allt vi ska kunna som inte står i boken...på en post-it-lapp. Världsmästare i småskrift nästan. Nu behöver jag bara ett jäkligt starkt förstoringsglass så jag kan se vad jag skrivit i möra. Bara jag inte glömmer lappen...vore trist.

Wish me luck!!






Ska bara be att få tala om att den är större på datorn än i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till! Jag tror på dig, kram Sussi

2009-02-17 @ 22:55:36
Postat av: lotta

du har väl glasöga på dej

2009-02-17 @ 23:42:19
Postat av: Carina

Håller tummarna!

2009-02-18 @ 07:06:52
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0