Jag och min stora trut

I tisdags var jag med Alfred när han tränade fotboll. Jag satt och talade med en annan pappa som vi även träffat på våra torsdagsfamiljeträningar här i byn. Han frågade när Alfred skulle börja orientering. Ja, det får väl bli snart, sa jag. Själv skulle jag behöva gå en grundkurs för jag är värdelös på orientering.
Ja, men det har ju funnits nybörjarkurser för föräldrar vars barn tränar, säger han.

Sen var det ur världen....trodde jag. I morses ringde den en karl som sa att vi hade möte i föreningen i går och då kom det fram att du var intresserad av att vara med på grundkurs.

-Eh, jae...det vore nog...eh...kul...

- Ja, men då börjar det i morgon lördag kl. 10,00. Ta med kompass och du får nog räkna med att det tar sisådär 3 timmar.

- Ehh, jaha...va (gulp) kul...klart jag kommer...(svettning och ångestfrossa)...ska bli väldigt roligt...

Detta är sååå typiskt mig. Kan bara inte säga nej. Och varför blir det alltid så att bara för att man tycker att nåt verkar kul så är det bestämt att man ska göra detta. Fast å andra sidan tror jag att det kan bli kul. Det är bara det att min gamle gympalärare skrämde mig för all framtid för just orientering. Han tyckte de som inget begrepp från början var värdelösa losers och då blir man lätt en sådan också. Det blir ju inte bättre av att Steffo tycker att jag har ett dåligt lokalsinne och att jag på våran första gemensamma semester var kartläsaren from hell. I min värld håller man ju kartboken som...en bok. I den verkliga världen får man visst i bland hålla kartboken upp och ner. Det beror liksom på åt vilket håll man åkte i från och vilket håll man skulle.

Håll i allafall tummarna för mig i morgon mellan 10 och 13. Och hoppas att vi koncentrerar oss på kartan och kompassen och lämnar själva springandet åt sitt öde.



                        


Nåt för mig??

Kommentarer
Postat av: nettan

Hahaha...det är typiskt dig !!!...ha det gött uti i skogen...hoppas du hittar hem ?

2009-02-28 @ 11:26:06
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Hahaha, känner igen det.. man kan hamna i alla möjliga situationer när man inte har koll på truten och ordet nej:-)

2009-02-28 @ 22:24:37
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: lotta

om det ryktas om att det springer en förvirrad kvinna i skogarna runt vättlösa då vet jag

2009-03-01 @ 12:54:43
Postat av: Kotteby

Så din man har också "råkat" tvätta lite rött med vitt. Ja, vi karlar alltså....



=)

2009-03-01 @ 12:58:08
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0