Lite modigare

Det blir framsteg varje dag. Det är inte förrän på kvällen han vågar sig fram men det blir tidigare och tidigare. I dag har jag i allafall fått några bilder och han verkar inte blixträdd i allfall. Alltid nåt.


Så här tillbringades ju första dagen då:




(Jag själv hällde i mig en sån här goding. Fusk Irish med creme de cacao och en maräng på grädden, slurp)

       


I dag blev det alltså lite riktiga kattbilder. Först fick jag nästan krypa in under sängen:




När han väl kom fram smög han utmed väggarna:



Men tillslut segrade leksugenheten. Och den här ungen är som alla andra ungar och kan för sitt liv inte låta bli mina fransgardiner som hänger som drapperier i våra stora öppningar mellan kök och allrum:




just för tillfället vet jag inte vad som hänt för han far som en galning mellan vardagsrum och sovrum. Det går i 180 och han bresladd in till sovrummet och upp i sängen...sen tillbaks igen. Det är väl farligt i alla rum nu kanske.

Nä nu blir det bingen. Bäst att sova medans man kan. Vaknade ju i natt av att nån attakerade mina tår. De såg väl ut som små råttungar där de låg och vickade i sömnen kan jag tänka.




Kommentarer
Postat av: Carina

Han är väl för sött ditt nya lilla barn.

Men jag hoppas du kan be pappan ta hand om honom så vi ses i kväll på coren.

2009-02-24 @ 06:39:54
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: mamma

..jo, det där med ungar å fransdraperi.

Hit kommer det ibland några "ungar" 33 resp. 24 år, flätar mitt draperi så det står härliga till, men att vara mor sin behjälplig med plattången....pyttsan!

Längtar efter att få gosa med den nya fransmarodören..längtar f.ö. efter hushållets resterande marodörer åxå! ;-)

2009-02-24 @ 16:32:59
Postat av: Jessie

Tog du bort dammråttorna innan du tog kortet elle??

2009-02-24 @ 20:30:43
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: Maloo

Öhh 33...och 24...inga jag känner med andra ord.



Och dammråttor?? Vad tror du jag skaffa katt för??

2009-02-24 @ 22:19:13
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Haa ne det förstår jag, det skulle det säkert göra om det inte vore för att påsarna är så små att det endast rymmer en blöja i dem

2009-02-25 @ 10:27:37
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0