Some serious shopping

Jag var ute med spenderbrallorna på i går med Carre. det blev en färd in till skövde för att , som jag tänkte, mest kolla runt och på sin höjd köpa ett par bralls till Alfred som hade fått kasta ett par på morgonen på grund av brist på tyg på knät. Vanligt förekommande på just hans byxor. Men jag kom hem med Ett par byxor, en t-shirt och en scarves till Alfred.




Trodde aldrig han skulle ta på sig scarvsen och tänkte att Alma kunde få den i så fall men han tyckte den var så cool för det var en kille som gick i TVÅAN som hade en sån. Tur det. För vid matbordet satt pappa och pappakompis och sa att en sån kan du inte ha på dig. Fick kontra med att det begrep inte två styckna som när dom tar på sig det coolaste dom har så är det nya outfiten från blåkläder och träskor från Leksand.

Sedan fick Alfredman också en döskallehängare från Lagerhaus som passar bra att hänga skärp och sånt på.
Alma fick en ny baddräkt för den hon hade, som vi använde i fredags kväll, hängde under brösten så det är ju tur att hon inte har större ;-)



Här visad med kläder under. Hon fick även ett par skor som var för små...synd, då måste jag åka till Skövde snart igen ;-)

Mamman fick också en hel del med sig i shoppingbagen. En jeanskjol (likadan som Carre) en cardigan (likadan som Carre) och en turkos blus från H&M. Även en trukos ögonskugga och en kajal åkte med därifrån. När jag nu ska ha det. 

                                                                                     
 

Sedvanliga strumpor åkte med i kassen också. Det verkar ju vara hållbarhet en månad på min strumpor. Sedan blev det ett duschdrapperi på Lagerhaus. Kolla även in de kitchiga drapperiringarna...



Och Carina...det nådde ända ner...inget IKEA-skit här inte ;-)

När sedan kvällen sänkte sig och vi kollade i godan ro på Scottarna på Melodifestivalen så kom sista rycket i shoppingtarmen och jag var tvungen att snabbt och lätt skicka efter en till Jeanskjol på Halens.se (i fall jag och Carre går på samma fest kan vi ju inte se helt lika ut, eller hur)



Såg här hur bra fuchia-färg passar till jeans. De hade ju en sån färg på den blusen jag köpte...ska ju som sagt byta Almas skor snart...förresten...har nån nåt jobb till övers...det är lite lack i kassan just nu...

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj oj oj har du jobbat extra på något annat ställe, än med mig?

Så fina ni blir och ett dusch-drapperi som räcker ända ner i golvet, vad lyxigt!

2009-02-09 @ 07:00:18
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Marie

Vilka underbara ungar ni har! Alma är verkligen lik dig (men Stefan kan inte svära sig fri heller)

2009-02-09 @ 14:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0