I tur och ordning

Först en redogörelse om den underbara middagen hos Pete, Anna och Joel i måndags. Vi bjöds på delikat middag och underhållning i form av ett spektakulärt dansnummer och bakgrundsmusik i form av Depeche Mode.Som entrerätt bjöds det på olika kex och goda ostar. Middagen var en görgo fläskfilé som var späckad med persilja, senap och vitlök och lindad i bacon och goda mostoppar som gratinerats i ugn. Trots att det var svårt att få ur kocken receptet så härmade jag det lite på nyår. I allafall med persiljan och baconet. Efter middagen blev det espresso med mandarinsmak och en blandning av goda lyxpraliner och frukter. Vi mådde som pjinsessoj (som Alma skulle ha sagt) Ville man smaka på Anthon Bergs chokladdoppade apelsinmarsipangodingar fick man dock hålla sig framme fort för Ewe (engelskt uttal) norpade åt sig dem fortare än kvickt.




Det är den stora vita påsen. Det fanns från början en till oss var men på Ewe's plats låg det sedan 4 tomma påsar. Åpet värre va. Men hon tröstade sig väl efter sin fadäs med ölburken och leran ;-)

Illa var att jag skulle jobba dagen efter för det bjöds även på gott vin. King Fish. Men som Prins Fish(er) trugade så var man ju tvungen att ta ett glas. När jag först var tveksam utbrast han: Kom igen nu, Malin!! Och vem kan då motstå det.




Sedan bjöds det som sagt på dansunderhållning av världsklass. Det måste du lära Alfred nån gång Joel för det var moves som heter duga det.




I bakgrunden ser man en annan kung, nämligen Dave Gahan. Jag tackar härmed från mig och min mor och systers vägnar kvällens värdpar för denna trevliga kväll och goda  middag. Tusen tack Anna och Pete





  

Kommentarer
Postat av: mamma

mmmm väldans goa praliner var det! ;-)

2009-01-02 @ 12:18:52
Postat av: mamma

mmmmm det var väldans goa praliner.....

2009-01-02 @ 15:50:46
Postat av: Maloo

Ewe...stammar du eller??

2009-01-02 @ 16:40:41
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: pete fisher

Vi tackar och bugar tur att maten smakade för alla har väl hört att helvetet på jorden är............ ,där engelmännen står för maten, svenskarna är skattemas och regeringen består av enbart polacker.

Hälsningar fam Fisher

2009-01-02 @ 16:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0