Hur man bäst förlöser en lamineringsmaskin

Om du trots nogrann övervakning råkar få ett fall av komplicerad utdrivning i en lamineringsmaskin så ska du genast se till att hämta assistans. Utför inte förlossningen själv. Särskilt inte om det är 35 grader varmt. Verktyg som behövs är pincett och bordskniv. Turas om att ömsom dra med pincetten, pilla med kniven och peppa varandra med glada tillrop såsom: Ja, ta i då, nu, nu kommer det, lite till då, kämpa på nu, andas, andas, phuu, phuu, nästan över...o.s.v . Här kanske även baddning av pannan med kallt vatten eller ett glas saft hade vart på plats, men det är inte alltid man har såna kollegor ;)  Blir det sätesbjudning så kan det vara bra att hjälpa sin kollega att vända tillbaks lamineringsapparaten. Kommer man till det kritiska ögonblick när man märker att...den här förlossningen går åt fanders, då får man sätta sin ära i att åtminstone se till att få ut efterbörden.

Har man sen kämpat med åbäket i en kvart (eller längre, tiden försvinner lätt under en komplicerad förlossning) så kan man behöva lägga in sig på avsvettningsklinik och kanske ta ett par tag med roll-onen som alltid är teress i väskan.

Om lamineringsmaskinen hämtat sig från hanteringen?? Vem f*n vågar prova det?? Allt jag vet är att mina kollegor  var så glada att bli av med mig att de firade med en smarrig paj idag ;) Fast jag tog det mer som en "oss barnmorskor emellan-paj". Recept kräves. Även denna 10 poäng av 10 möjliga (om inte till och med 11 av 10).

Tack för fem trevliga veckor, vem vet...det kan bli fler, fattig student som man är.




    I nödfall får denna metod användas, men då kanske man får samtal från överläkarn :)


Kommentarer
Postat av: carina

Och nu är det andra som råkar ut för barnmorskan i ett par veckor.

Bara så du vet jag har redan låst in laminerings maskinen, ryktet gick före du kom!

2009-07-07 @ 06:40:29
URL: http://sinneskatten.blogspot,com
Postat av: Birgitta K

Jag har den smärtsamma plikten att meddela att lamineringsmaskinen är bortom all räddning och aldrig ens borde ha tillåtits en ny graviditet. Enligt uppgift från överläkaren lär det finnas en hel del oförlösta kvar i maskinen, så vi får väl trots allt betrakta det som ett mirakel att vi ändå lyckades få fram ett funktionsdugligt (om än lite skrynkligt) kort ur den.



Men bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge! Finns fö en fräckare variant av talesättet, den ska jag dra vid begravningskaffet som du självklart blir inbjuden till.



Tack för 5 roliga veckor Malin, vi ser framemot att din börs gapar tom så att du kommer tillbaka när vi ropar ;)



Och recepten lägger jag fortsättningsvis på www.hoskarlssons.se

2009-07-07 @ 06:41:20
URL: http://www.kulkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0