Midsommardeppa

Jag har sedan jag fick se mitt schema och såg att jag skulle tillbringa midsommaraftonen med tillhörande natt och nästföljande dag på arbetet försökt intala mig att det inte spelar nån roll. Att det till och med kan va skönt att slippa alltihop vad det innebär med städande, matlagande, mm....I morses gick det inte längre att spela med. Jag VILL inte jobba. Jag ska aldrig mer jobba en midsommarafton. Så det så. Jag vet ju att bara jag kommer till jobbet så går det bra men det är nu timmen innan jag ska åka som det är TUNGT.

Får väl bjuda på ett recept så jag piggar upp både mig och er.

JOCKMOCKSILL

5 dl gräddfil
1 dl majonnäs
3 msk chilisås
1 purjolök i ringar
1 rödlök i ringar
3 kokta ägg, hackade
dill
matjesill i bitar, antingen färdiga från burk och då kanske 3-4 burkar eller 5-6 st hela fileer från hink som man klipper i i lämpliga bitar. Blanda ihop allt, helst redan dagen innan ätandet.

Som vanligt så följer jag aldrig recepten så ni får ta det lite på en höft och smaka, smaka, smaka. Peppar brukar jag mala över också. Görgött till både midsommarpotatis och påskbordet. För att inte tala om när man steker upp överbliven potatis dagen efter. (Därav mängden, så det räcker i flera dar)

Nu ska jag packa till jobbet. Men såhär trevligt brukar jag ha på midsommar, får väl njuta av det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0