Nytapetsering

Jag nämnde ju i ett inlägg för ett tag sen att jag höll på att tapetsera om och att jag skulle visa resultatet vid tillfälle. Nu har det tillfället kommit. Och då får jag väl även passa på att göra ett tillkännagivande. Det är tyvärr inte mitt hus jag tapetserar om utan Almas dockskåp. Men jag skulle inte ha nåt emot att även göra det här hemma. Efter åtta år med lila tapeter i sovrummet så förstår ni att man blir lite trött på det. Nog om det. Här kommer dockskpsbilder.
 
Först ut en bild på hela dockskåpet (förutom gillestugan) innan förvandlingen.



Första förvandlingen är "barnrummet":

FÖRE




EFTER




Därefter har vi "föräldrarnas sovrum" där det också blev en fondvägg och på väggen över där sängen ska vara finns ett väggord med texten "I have a dream":

FÖRE 




EFTER



Det är ett väldigt pilligt jobb att få till väggarna som har öppningar så allt är inte klart än. Jag har även nu gjort köket och trappen ner men badrummet och storarummet är kvar. Tapeterna är scrapbokkpapper från slöjddetaljer och väggorden är "gnuggisar"



Efter Almas födelsedag så har hon även fått en väldans massa möbler så det får nog bli till att göra iordning gillestugan också men vi behöver ju inte renovera allt på en gång.

Nu ska jag och Alma baka muffins i hennes fina muffinsformar hon fick när hon fyllde år. Kanske att det blir bildbevis på det också.

Kommentarer
Postat av: mamma/morre

vad är ett bildbevis mot ett smakbevis?

jag är frivillig! ;-)

2009-06-02 @ 12:39:02
Postat av: carina

Vilka talanger du har!

dax att sätta klorna i de lilla tapeterna nu.

2009-06-02 @ 18:03:48
URL: http://sinneskatten.blogspot,com
Postat av: Nettan

När får jag flytta in ?...supersnyggt

2009-06-04 @ 12:44:28
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0