Jag är som en dag i Mars

Inläggen här kommer ungefär lika sporadiskt. Som en solig dag i Mars. Men just i detta nu lyser solen in genom mina (skitiga)  fönster så då får jag passa på. Tar väl en "ur barnamun" på grund av tidsbrist. Har en del prov i veckan bl.a Matte B...hua....här kommer det då:

Alfred sitter och läser läxor för sin mamma. Det är läsläxa ur en bok som heter Tuppboken. Det är mest olika ord i boken, inte så mycket sammanhang utan mer som att...mor, ror, far är rar och sånt där.
 Deras fröken är ju stenåldersgammal och där för verkar boken vara från just stenåldern. Det är ibland med ord som knappt jag vet om att de finns och de används inte längre men Alfred får i allafall försöka sätta in orden i en mening för att se om han har fattat innebörden av ordet. Sist vi läste så kom han till ett ord....Jäsa....
- Jag vet...Lussebullar ska jäsa, säger Alfred. 
- Det stämmer säger jag, och för att sen försöka vara den där pedagogiska mamman så tillägger jag att all bull- och bröddeg ska jäsa. Det gör den för att man tillsätter en viss ingrediens. Vet du vad det är för nåt.

Alfred ser drömmande ut när han tänker på alla dessa goda bakverk och utbrister njutningsfullt:

-Ja just det....kakao.

Ehum, det bakas visst för lite bullar i det Istrumska hemmet så tusen tack till moster Jessie som så snällt ställde sig här i går och bakade. Inte för att Alfred var så intresserad av själva processen direkt, det var mer slutprodukten han anammade.

Nu går solen i moln och jag likaså. Ses nästa soliga dag.


Kommentarer
Postat av: mamma

Var det inte för å hjälpa dig räkna matte som moster Jessie kom?

2009-03-30 @ 12:12:29
Postat av: Jessie

Och för att tvätta bilen och för att spabehandla fötterna.... Men det finns väl fler dagar elle??

2009-03-30 @ 19:48:52
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: Nettan

Lycka till på provet !...vad har du sökt nu då till skolan ? ...blev det lärare ?

2009-04-01 @ 09:40:09
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Jensens var kanongott!!!

Underbart gott! Deras whiskysås går inte att beskriva, den måste upplevas.



=)

2009-04-02 @ 16:12:40
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Lisbet

Var är du? I kinne-Vedum har iallafall solen lyst idag, men den lyser kanske inte på alla.

2009-04-02 @ 22:29:35
Postat av: Lisbet

Var är du? I Kinne-Vedum har iallafall solen lyst idag, men den lyser kanske inte på alla.

2009-04-02 @ 22:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0