Nr. 2

I dag har jag gjort nr. 2. En rejäl en...Ja alltså jag har kört på min andre hare. På väg hem från Egelska B redovisningen som gick sådär by the way så kom det upp ett stort djur från ett ravinliknande dike. Bonkbonk lät det i hela bilen. Ingen tvekan där inte. Jag fick stanna och gå ut och bad en kvick bön att det skulle vara dött så man slapp slå ihjäl det. Tyvärr låg det bara en svans och några mysko hårsträngar kvar i vägen. Kollade runt lite men inget djur stod att finna. Överlevde gjorde det säkert inte men kanske flög det en bit. Nu får vi väl hoppas att inte detta är en vana för med ökande av storlek på djur så vet man inte vad det blir nästa gång. Älg är ju lite läskigt.

Har i dag börjat Matte B. Kände med en gång hur jag och matte inte connectar. Bara jag får G så får jag väl vara nöjd. Jag kan inte som sist, bara ägna mig åt matte heller för dels har man ju fler ämnen och sen har jag även ett liv. Det får bli som det blir helt enkelt. 

Nu ska jag kolla på Simon and Thomas and think about how to analyze the book I have been reading.  I did my presentation today and my teacher said that my grammar was okay and I had a good vocabulary...but for my analysis of the book...she wanted to kill me. Får väl tänka på det då. Nu hade jag ju inte tänkt bli analytiker direkt och jag hade många tankar om boken men att få dom från hjärnan och ut ur munnen och där på vägen nånstans översätta dom till engelska, det var överkurs för mig. Särksilt när man inte var ensam utan det var fler som hörde på varav en av dom lät som han var från nåt engelskspråkigt land då bidde det svårt. Som tur är skulle man skriva om boken en annan dag och skriva är lättare än att tala för då kan man ju lite mer tänka över saken.

Ooops, nu var S and T snart slut. Bye bye!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu får du börja åka kollektivt så det inte slutar med en sån här...

c11BlogPartBlogPart=blogview&c=BlogPart&partqs=amonth%253d11%2526ayear%253d2007" rel="nofollow">http://stor-margit1975.spaces.live.com/?c11BlogPartBlogPart=blogview&c=BlogPart&partqs=amonth%3d11%26ayear%3d2007

(scrolla till nov. 1)

2009-03-16 @ 20:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0