Sinnesstämningar under min dag

Glädje: MVG på kursen om Datorkunskap

Njutning: Lunch på Flämslätts stiftsgård. Kycklinggratäng med champinjoner och jordens godaste salladsbuffé

Anstränging: Gav Lizzy rejält med stryk på boxen. Synd att du alltid ska förlora ;-)

Sorg: Körde på mitt första (och förhoppningsvis enda) djur. En stackars harpalt tittade upp precis framför mig när jag åkte till boxen. Jag trodde den klarade sig men när jag åkte hem från boxen fick jag skrapa upp den från vägen för att lägga i dikeskanten. Måste träffat precis "rätt" för det märktes direkt inget i bilen, tänkte att det borde dunkat till om jag kört på den. När jag sedan åkte hem låg där en ensam snöig hög. Diverse inälvor låg bredvid så han slapp nog lida i allfall men det var en läskig upplevelse.

Lärdom: Stanna alltid och titta efter om du tror du kört på något även om det inte märktes nåt. Det räddar kanske inte harpalten med det lugnar ditt samvete.

Med dom kloka orden går jag till bädds.

Kommentarer
Postat av: mamma

akta haren.....den klara sig...å nej, den tog tradar´n..

reuter & skoog!..

försökte hitta den på youtube..

jag gick bet..

men som de duktiga barn jag har så...tadaaa!!!??? ;-)

2009-03-13 @ 23:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0