Äntligen

...har jag fått smaka på Ramslökssoppa. Och jag blev inte besviken. Den smakade som en dröm och med gott vitlökstoast till så var det pricken över i. Det var fam. Malmgren som bjöd när vi skulle byta tillbaka våra barn i kväll efter en dags lekande. Nu blir det svårt bara när vi ska bjuda tillbaka. Är det nån som har nåt förslag på nåt som är gott men inte helt vanligt att bjuda på (och helst nåt som ni tror att jag klarar av att göra).

Nu blir det i allafall till att gå ut i skog och mark och plocka Ramslök för har ska minsann göras ramslökspesto, ramslökssoppa, ramslöksbaguetter, ramslökssmör m.m.m.



(Bild lånad från    http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/allia/alliu/alliurs.html   )

Kommentarer
Postat av: Nettan

Var på Munkängarna igår och vandrade i löklukten...underbart...blomman står i knopp...men man använder väl bladen antar jag !!??

2009-05-11 @ 09:40:13
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: mamma

Mitt förslag: kroppkakor!

2009-05-11 @ 11:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0